B2B garantie

Els_V
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

B2B garantie

#1 , 01 jun 2025 09:06

Hallo,
Ik heb zakelijk een toestel gekocht dat na 1 jaar al defect is. De verkoper doet moeilijk over garantie. In de algemene voorwaarden worden de garantiebepalingen naar consumenten uitvoering beschreven maar daarna wordt vermeld dat die bepalingen bij B2B niet van toepassing zijn. Is er dan geen enkele wettelijke basisgarantie bij verkoop tussen bedrijven ?
mvg
Els

Thomas_AA
Berichten: 145
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2025 09:37

Als B2B koper wordt je verondersteld dat contractueel af te spreken.

Blaatpraat
Berichten: 3876

#3 , 03 jun 2025 14:16

In B2B context, niet als doel het doorverkopen richting consumenten, is er geen garantiewetgeving.
Enkel de wet op verborgen gebreken is van toepassing:
https://mijnadvocaten.be/contracten/verborgen-gebreken/

Als u zelf niets afgesloten heeft van overeenkomst mbt garantie, zult u niet veel kunnen doen.

Reclame

Els_V
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jun 2025 21:22

In B2B context, niet als doel het doorverkopen richting consumenten, is er geen garantiewetgeving.
Enkel de wet op verborgen gebreken is van toepassing:
https://mijnadvocaten.be/contracten/verborgen-gebreken/

Als u zelf niets afgesloten heeft van overeenkomst mbt garantie, zult u niet veel kunnen doen.
Hallo,
bedankt, de aankoop was wel degelijk i.f.v. doorverkoop naar een consument. Die consument eist uiteraard wel z'n garantie.
mvg
Els

Lanox
Berichten: 3778
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jun 2025 10:27

Voor alle duidelijkheid, dat u het product heeft doorverkocht in een B2C context heeft geen invloed op uw aankoop in een B2B context. U kan zich alleen beroepen op de garantie die u contractueel met uw leverancier heeft afgesproken. Uw klant daarentegen kan zich beroepen op de garantiewetgeving.

Terug naar “Gebrekkige Producten”