Verkoop 2dehans wagen

richar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkoop 2dehans wagen

#1 , 03 dec 2022 13:52

Hallo, ga er een kort verhaal proberen van te schetsen: in januari 2022 een golf 7 gti gekocht zonder keuring bij een garage. Het was een schade-auto geweest en de papieren van de verlaging waren er niet bij. Het is een Duits voertuig. Dus ik heb dan de papieren aangevraagd en zo en dan nog een hoop dingen aan gedaan om hem keuringsklaar te maken. Nu, er waren redelijk wat kosten aan, in totaal 2500€ en heb dan toch maar besloten de wagen verder te verkopen omdat het zo lang duurde. De zin was op en had ondertussen iets anders gekocht. Al goed 8 maanden later de wagen te koop gezet. De auto laten keuren voor verkoop. Zelf geen meter mee gereden. Te koop gezet wat meer gevraagd om uit de kosten te komen en auto verkocht met verkoopovereenkomst. 4 dagen erna telefoon: motorsteun over. Nu om heel het verhaal wat korter te maken: ze eisen nu via verzekering dat ik de auto terug pak en de inschrijving taks en takelkosten en nog dingen ongeveer 3000€ boven op de aankoopsom van de wagen terugbetaal. Ze hebben een expert aangesteld en zegggen nu dat ze van niks wisten dat de wagen een invoer was en ongeval. Stond niet in de overeenkomst zeggen ze, ´we weten het niet´. Terwijl het duidelijk gezegd is geweest en ik had het zelfs laten zien. De herstelling aan de motorsteun met werk bij kost max 500€. Kan dit zomaar? Kunnen ze dit zomaar van mij eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 03 dec 2022 14:50

Ze zeggen =u zegt maar wat stond er op papier?
Carpass en keuring bij verkoop afgeleverd met alle papieren?
U hebt de wagen nooit in het verkeer gebracht ... of wel?

richar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 dec 2022 15:14

De auto is met carpas en groen keurings kaart zonder opmerkingen
. Klaar om in te schijven. Ik heb de auto zelf nooit ingeschreven
.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 04 dec 2022 18:22

Bij een verkoop tussen particulieren is er geen garantie en u heeft alle nodige documenten meegeleverd. Advocaat blufpokert (wat hun recht is). Betaal desnoods een advocaat om een korte en krachtige reactie te schrijven. t Zal stoppen. Een onvoorziene kost van 500€ is voor de koper niet onoverkomelijk…

Terug naar “Gebrekkige Producten”