Garantie combi oven

tamara30
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Garantie combi oven

#1 , 24 sep 2022 21:55

Oven ' ongeveer 500euro gekocht bij Coolblue. Na iets meer dan 30 dagen problemen.
Tweedekansprodukt. Daardoor iets minder betaald.
Oven max 4a 5 keer gebruikt.
Bakken er een broodje van de supermarkt in en na 2 min staat dat broodje werkelijk in brand.
Plaat ook brandvlekken. Rookdetector ging af enz
Coolblue zegt ok opsturen. Wij doen dit. Nu zeggen zij , geen garantie want vetsporen op gril.
Terwijl wij er enkel broodjes in gebakken hebben
Ze vragen meer dan 400 euro voor herstelling of 40 euro voor terugsturen zonder herstellen.


Ik heb toch garantie. Ik heb ditt produkt pas iets van 40 dagen in mijn bezit. Wat moet ik doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2022 10:41

Een gebruiksspoor is geen argument om de garantie af te wijzen.

Op tweede handsproducten hebt u sowieso 1 jaar garantie, tenzij de onderneming u heeft nagelaten u hierover te informeren, dan wordt de garantietermijn automatisch verlengt tot twee jaar.

Verzoek Coolbleu om aan hun garantieverplichting (kosteloze herstelling of vervanging van het toestel) te voldoen conform de artikelen 1649bis tot 1649octies Burgerlijk Wetboek. Dat bij gebreken daaraan u klacht zult indienen bij de FOD Economie/Consumentenombudsdienst, zie: https://consumentenombudsdienst.be/nl
.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 25 sep 2022 16:55

En vergeet het niet te signaleren op www.tesnelkapot.be
Uiteraard Coolbleu met een aangetekend en en gewoon schrijven in gebreke stellen.
Wet is duidelijk: Ze dienen ofwel een ander soortgelijk toestel te leveren ofwel uw €400 integraal terug te betalen.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”