Vervolg op de zaak Oplichting van 26 juli 2022

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

Re: Aanklacht wegens oplichting

#16 , 02 aug 2022 13:39

#Thomas_A
Beste.
Als u vind dat ik serieus overdreven heb in deze zaak, dan zou ik wel eens willen weten als u zo een schrijven in uw brievenbus krijgt wat u reactie zou zijn. Je valt gewoonweg achterover. Ik denk als eerbare burger dat ik het recht heb om mij in een verdedigende positie op te stellen. Ik hoef mij niet te laten (valselijk) beschldigen van iets dat geen kant of wal raakt. Het spijt mij u te moeten zeggen dat u hier stevig de bal mis slaat. Als koper mij telefonisch of via mail gecontacteerd had konden we de situatie inschatten wat zijn wensen waren en waarom nu plots het toestel niet meer naar zijn zin is. Alles kon dan in de minne geregeld worden, maar als je natuurlijk een kort lontje hebt...............!!!!!!!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 aug 2022 15:15

U hebt al een advocaat geraadpleegd en spreekt al van zelf klacht indienen. Dat vind ik inderdaad serieus overdreven.

Enige dat u al gekregen hebt is een communicatie van een bemiddelingsbureau, waarvan iedereen u zegt dat u ze gewoon kan laten weten dat u met hen niks te maken hebt.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 aug 2022 21:04

Ik denk dat TS voldoende antwoorden heeft ontvangen en dat sommigen weerom hun gal hebben kunnen spuwen zodat dit topic m.i. dan ook best wordt afgesloten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 sep 2022 03:07

Onderwerpen samengevoegd - JurecaBE - moderator


Beste forumleden.

Heb heden bericht gekregen van mijn raadsman. Er is wel degelijk bij de Rechtbank van Eerste Aanleg te Dendermonde klacht tegen mij neergelegd wegens oplichting via internet.
Tegenpartij beweerd dat het aangekochte CD toestel voor de prijs van €90, geen MP3 bestanden afspeelt. Aangezien hij mij hierover gecontacteerd heeft en ik op dat moment niet wist of het toestel al dan niet deze bestanden kon verwerken, heb ik gezegd dat het wel zou kunnen zijn dat het toestel deze bestanden kan afspelen. Tegenpartij gebruikt nu dit argument om mij te betichten van oplichting. Nogthans verklaard hij zelf duidelijk dat het ging om een particuliere aankoop en dat er geen garantie of terugname op zat. Tegenpartij verklaard ook in zijn PV dat hij het toestel enkel en alleen gezien heeft in een folie gewikkeld. Dit is correct (om het toestel in goede staat te bewaren tot het verkocht kon worden) tot op het moment dat hij kwam afhalen, dan is het toestel volledig uit de folie gewikkeld ter controle, want dit was zeer belangrijk voor de tegenpartij dat hij de toestand van het toestel kon inspecteren. Tegenpartij heeft zich ook als benadeeld persoon laten registreren en dit alles is opgemaakt door een zeer over ijverige wijkagent te Beveren.
Tegenpartij laat ook noteren dat hij de woonst niet mocht betreden omdat mijn vrouw ziek was, dit is een grove leugen, hij heeft de woning betreden en wou wel weten welke ziekte mijn vrouw heeft. Ik heb hem gezegd dat dit niet zijn zaak was en dit in de private sfeer thuis hoort. Tegenpartij was hier niet mee opgezet en eiste verhaal. Het leek er op dat hij zo maar even de ganse woonst zou kunnen verkennen. Ik denk dat dit een brug te ver is gegrepen. Maar ik begrijp nu zijn nieuwsgierigheid omdat tegenpartij als beroep instructeur is denkt hij misschien alles te mogen.
Het PV beslaat zo maar even 9 (ja NEGEN) bladzijden. Tussen de aankoop op 13 december 2021 en opstelling klacht op 11/02/2022 zit zeker al een behoorlijke tijd. Het toestel is particulier aangekocht via 2de Hands met de duidelijke vermelding in het zoekertje "Particuliere verkoop, geen garantie, geen terugname.
Tegenpartij eist nu dat ik zou verschijnen voor de rechtbank en dat ik een veroordeling zou krijgen als "oplichter" Hij heeft ook verklaard dat hij 2de Hands bericht heeft dat ik een oplichter ben en zij mij moeten schappen van hun website. Dit is uiteraard niet gebeurd omdat ik al jaren op deze site actief ben en zo maar even 53 perfecte (5 sterren) ervaringen heb verzameld, zullen zij er wel van overtuigd zijn dat ik een eerlijke verkoper ben. Ik begrijp niet wat deze tegenpartij bezielt om zulke zaken uit te willen spelen. Alsook begrijp ik niet dat onze gerechtelijke instantie zich met deze zaken bezig houd en deze opblaast gelijk een warme luchtballon, als er hier zaken gebeuren te Sint-Niklaas die ernstiger zijn zoals recentelijk de aanslag op een jonge kerel achter de oude kerk die waarschijnlijk deze afschuwelijke roof niet zal overleven. (Vecht nog steeds voor zijn leven in het ziekenhuis). Ik moet deze zaak maar precies met lede ogen aanzien en ondergaan. Heb nu woensdag een afspraak met mijn raadsman, maar telefonisch bleek deze er precies geen goed oog in te zien, of ik moet mij schierlijk vergist hebben. Ik vraag mij af wat er hier in Godsnaam allemaal aan het gebeuren is in België. Vertrouwen in rechtspraak, NIEHIEL en over de politiek zwijgen we liever maar in alle talen.
Graag nog even uw reacties hierover aub.
@Franciscus
U hebt mijn privé bericht wellicht ontvangen, graag uw ongezouten mening aub.

Vriendelijke groeten van (meester oplichter) ABE

Chamch
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#20 , 16 sep 2022 08:35

Tegenpartij heeft geen voet om op te staan, elke koper moet zelf op de hoogte zijn van de mogelijkheden van een aangekocht artikel, hij had zelf de artikelcode moeten opzoeken en elke functie bekijken.

Als ik een auto koop, en verkoper zegt dat ie een AUX speler heeft, maar heeft ie toch niet, kan ik de auto ook niet terugbrengen, het is mijn verantwoordelijkheid om te kijken of de auto dat heeft of niet voor ik zijn auto koop.

Lijkt mij gewoon een manier van frustratie uiten op de verkeerde persoon, ik zou het persoonlijk uitvechten gewoon uit principe.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#21 , 16 sep 2022 11:52

Dit is duidelijk een poging tot het voeren van een tergend en roekeloos geding. Is uw raadsman een jurist of advocaat? Het komt me "verdacht" over dat hij u dit niet gezegd zou hebben.

Uiteraard heeft die kwibus geen enkele kans om gelijk te halen.
Van wat is hij "instructeur"???????
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#22 , 16 sep 2022 12:36

Beste forumleden.

@Chamch en @Thomas Morus.

Zoals ik gezegd heb heb ik nu woensdag a.s. een afspraak met mijn advocaat. Deze man is wel degelijk advocaat verbonden aan de balie van Dendermonde. Heeft trouwens nog stafhouder geweest in het verleden.
Het lijkt mij ook een poging tot tergend en roekeloos optreden in de zin op bepaalde personen diep te kwetsen.
Het lijk mij sterk dat deze daad reeds met voorbedachtheid is voorbereid, omdat hij alle chatberichten gekopiëerd heeft en deze overgemaakt heeft aan de overijverige wijkagent. Ook zijn verhaal direct kenbaar maken bij "Moderator" is een teken aan de wand. Zelfs mijn raadsman had van deze organisatie nog nooit gehoord. Tegenpartij moet dus niet aan zijn proefstuk toe zijn. In zijn PV staan zijn gegevens en zijn uitvoerend werk als "Instructeur" omschreven. Van wat hij instructeur is is niet vermeld. Ook stelt hij zich aan als "benadeeld persoon" geldelijk voor het bedrag van €90. De wijkagent in kwestie heeft alles zeer nauwkeurig aangestipt, zelfs dat ik tegen hem geen verklaring mag afleggen om mijn eigen versie van de feiten te weerleggen. Dus een éénzijdig verhaal waar geen tegenspraak gewenst is. Ik wacht nu mijn gesprek af ten kantore samen met mijn advocaat en kom hier dan later nog op terug.
Alvast bedankt voor uw medewerking.
MVG ABE

Chamch
Berichten: 151
Juridisch actief: Nee

#23 , 16 sep 2022 13:03

Beste forumleden.

@Chamch en @Thomas Morus.

Zoals ik gezegd heb heb ik nu woensdag a.s. een afspraak met mijn advocaat. Deze man is wel degelijk advocaat verbonden aan de balie van Dendermonde. Heeft trouwens nog stafhouder geweest in het verleden.
Tgoh, stoerpraterij lijkt me dat gewoon, laat hem de koning zelf zijn, recht is recht.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#24 , 16 sep 2022 15:32

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#25 , 16 sep 2022 15:48

Dat is enkel van toepassing op professionele verkopers.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#26 , 16 sep 2022 17:18

@Marcus Aurelius.

Beste.
Heb de link aangeklikt die u mij doorgegeven hebt en grondig doorgelezen.
Ik denk dat u zich vergist in de hoedanigheid van "particuliere verkoop" en "professionele verkoop".
De nieuwsbrief op uw aangeboden site is nuttig maar betreft enkel en alleen "Professionele verkoop".
Ik bevind mij niet in deze hoedanigheid en handel gewoon als particuliere verkoper. Dus rechtstreekse verkoop aan de deur van man tot man.Ik denk dat ik met deze richtlijnen geen rekening hoef te houden.
Toch bedankt voor uw aanbeveling, maar niet relevant in mijn situatie.
Met vriendelijke groeten ABE

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#27 , 16 sep 2022 17:28

Beste forumleden.

Graag ontvang ik u raadgevingen en lees deze ook aandachtig door. Toch wens ik te vragen om enkel en alleen antwoorden te geven die "relevant zijn met mijn zaak" en die nuttig kunnen zijn in een procedureslag. Gelieve u daarom van alle andere commentaar te behouden omdat dit, primo: zeer onprofessioneel overkomt, secundo: dit geen enkele meerwaarde bied aan mijn zaak enkel en alleen meer onrust en tegenspraak. Ik denk dat het niet de bedoeling is van de moderators van deze site om even uw gal te kunnen spuwen op alles en nog wat wat hier verschijnt. De bedoeling is wel om mensen te voorzien van "relevante juridische raad" die een meerwaarde kunnen betekenen in bepaalde gerechtelijke procedures.
Hopende op uw begrip en wijsheid in gedachte houdend, wens ik u allen nog een prettig dag verder. MVG ABE.

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#28 , 19 sep 2022 12:07

Beste forumleden.

Zoals verwacht draait de gerechtelijke molen bizonder traag, maar er is toch één en ander in beweging gesteld intussen.
Zo heb ik mijn verweer verslag opgesteld met de nodige argumenten om de beweringen van aanklager te verwerpen. Ik bespreek dit nu woensdag samen met mijn advocaat i.v.m. enige verbeterpunten die kunnen aangebracht worden.
Toch heb ik nog een paar vragen waar ik graag een professioneel antwoord zou op willen krijgen.

- Kan ik nu reeds een klacht indienen tegen aanklager zelfs al is de strafzaak nog lopende, er geen Salduz bis Cat3 is gebeurd, geen uitspraak door een bevoegd rechter is genomen.
Indien hier een wettekst over bestaat graag deze artikelcode en uit welk wetboek dit komt.

- Bestaat er een juiste juridische omschrijving van de klacht die ik moet indienen? Ik noem het in mijn bewoording: " Klacht wegens afleggen van valse verklaring bij gerechtelijke instantie met de intentie tot eerroof, tergend en roekeloos gedrag"
Dit is een hele mond vol, maar ik veronderstel dat het korter en krachtiger kan geformuleerd worden.
Suggesties zijn welkom.

- Zou het verstandig zijn de moderator van 2de Hands aan te schrijven om aldus in het bezit te komen van de tekst die het klachtenformulier bevat, in handen te krijgen?
Indien hij dit niet uit vrije wil wil overhandigen kan hij gedwongen worden via gerechtelijk bevel dit document alsnog te overhandigen? Bestaat hiet ook een wetsartikel over? Zo ja, welke en uit welk wetboek.

- Aangezien ik hartpatiënt ben heb ik veel fysieke last gekregen door deze stress volle zaak. Ik sluit een onderzoek door cardioloog niet uit met eventueel ziekenhuisopname voor vervolg onderzoeken. Kan ik de kosten hiervoor gemaakt doorrekenen aan aanklager? Graag wettekst die hiervoor zou bestaan, artikelcode en uit welk wetboek.

Het lijkt allemaal misschien sterk overdreven, maar ik wil sterk in mijn schoenen staan bij mijn verdediging en nieuwe aanklacht tegen aanklager. Het ganse voorval heeft mij sterk getroffen en het vertrouwen in menselijke goedheid is mijn volledig ontvallen. Het lijkt er op dat het enkel en allen nog draait in onze maatschappij om elkaar de duivel aan te doen en zo veel mogelijk pestgedrag en winstbejag te vertonen.
(Dit concluder ik omdat er door aanklager eerst in 2021 een klacht werd ingediend bij politie die hiervan PV opstelde en daarna in 2022 hij nog eens te klagen ging bij bemiddelingsbureau "Moderator", vermoedelijk omdat de zaak niet snel genoeg vooruit ging naar zijn zin. Indien ik ingegaan was op de uitnodiging met terugname toestel en terugbetaling van het verkoopsbedrag, zou ik toch nog deze PV aan mijn broek hebben gekregen. Aanklager was er dus wel degelijk op uit om geld en daarna zijn pesterijen door te duwen)

In afwachting van jullie professionele opmerkingen en raadgevingen, wens ik jullie verder een prettige dag.
Met vriendelijke groeten. ABE.

gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#29 , 21 sep 2022 01:07

Persoonlijk: als u fysiek zoveel last heeft zou ik persoonlijk gewoon die cd speler terugbetalen.. ook al is het niet fair, maar liever een goede gezondheid en geen stress dan al die kostbare tijd en moeite steken in een rechtszaak.

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#30 , 21 sep 2022 18:22

Beste forumleden.

Goed nieuws in de zaak "oplichting"
Parketmagistraat heeft deze zaak "zonder gevolg" geklasseerd.
Dus voor mij is het afgelopen hiermee.
Wel kan, volgens mijn advocaat, de aanklager zich nog burgerlijke partij stellen.
Mocht dit gebeuren zal mijn advocaat onmiddellijk overgaan tot actie en zullen de gevolgen voor aanklager financieel tegenvallen, omdat parket hem dan aanziet als veel klager met intentie tot laster en tergend gedrag ten overstaan van mijn persoon.
Kosten aan mijn advocaat = €50.
Hiermee neemt heel deze zaak een einde, gelukkig.
In het vervolg zullen mijn antwoorden op chat's op 2de Hands zeer kort zijn. Kopers moeten het zelf maar uitzoeken dan wat kan en niet kan. En niet tevreden ----> andere en beter koper dan.
Enfin, voor mij mogen de moderators van deze site deze topic op slot zetten.
Bedankt iedereen voor de tips.
GRTS ABE

Terug naar “Andere”