Betalen voor diagnose tijdens garantieperiode

Toemke
Topic Starter
Berichten: 95
Juridisch actief: Nee

Betalen voor diagnose tijdens garantieperiode

#1 , 09 apr 2021 09:30

Goedemorgen,

na een eerder negatieve ervaring met een vorige zwembadrobot (dat nooit is opgelost) hebben wij bij een Belgisch bedrijf een nieuwe robot gekocht.
Sinds augustus 2020 is deze, speciaal ontwikkeld voor biologische en natuurlijke zwemvijvers, in gebruik. Het toestel kost om en bij 2000€.
Van in het begin had ik een paar opmerkingen en heb die ook schriftelijk gemeld aan de verkoper. Die man ging redelijk snel in defensief en insinueerde initieel dat ik de robot verkeerdelijk gebruikte. Na enkele mails heen en weer was de relatie opgeklaard.
Ik zou alles opnieuw proberen na de winter in het nieuwe seizoen.
Dat is gebeurd maar ik bleef met dezelfde opmerkingen zitten.
Ik heb de man opnieuw gecontacteerd en het liep weer snel mis.
Lang verhaal kort. Uiteindelijk vroeg hij mij de robot binnen te brengen. Hij heeft die robot dan naar een Nederlands bedrijf gestuurd. Volgens hem de importeur van dit merk voor de BENELUX.
De robot werd nagekeken en ok bevonden, ondanks mijn foto's en uitleg waarvan ik uiteraard niet weet of die Nederlandse firma ze ook heeft gekregen.
Nu komt het, omdat er "niets aan scheelt" en om de robot terug te krijgen heb ik 121€ moeten betalen voor verzending en diagnose.
Kan zoiets? Het toestel is nu amper 9 maanden oud maar de eerste opmerkingen had ik al na een week gemeld.

Bedankt voor uw advies.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding