Mobile Vikings verliest telefoonnummer bij migratie intern?

jonashendrickx
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

Mobile Vikings verliest telefoonnummer bij migratie intern?

#1 , 19 okt 2018 10:23

Mobile Vikings heeft intern 2 platformen draaien, een oud en een nieuw. De nieuwe zou dienen voor de overdracht naar Orange volgend jaar.

Nu gebeurde deze migratie 72 uur geleden voor mijn GSM nummer, maar liep deze onherroepelijk fout.

Wat zijn mijn rechten? De telecom ombudsdienst weigert tussenkomst.

Kan ik een rechtzaak aanspannen en een schadevergoeding eisen gezien de koppeling met Itsme en andere zaken?

In deze digitale wereld is een telefoonnummer niet langer een contactnummer, maar ook een identiteit...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 okt 2018 15:39

Wat bedoel je met "verliest"? Ze kunnen je oude nummer niet meer terug aan jou toewijzen? Wat stellen ze dan voor als alternatief? Dat je gewoon een ander nummer neemt?

Dit lijkt me inderdaad alles behalve... De ombudsdienst telecom zal enkel tussenkomen als je er met de operator niet uitkomt en voldoende bewijs kan voorleggen dat je pogingen ondernomen hebt om er met hen wel uit te komen. Is dat de reden dat zij momenteel weigeren tussen te komen? Of wat was hun antwoord?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9726
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 19 okt 2018 16:10

Mobile Vikings
Ben er sinds kort ook klant
Administratieve puinhoop
Geen reacties van klantendienst
Facturatie die mis gaat
Vaak erg slechte (EDGE !) verbinding in gebouwen vergeleken met Proximus

Lijkt Telenet 18 jaar geleden wel ...
Nu gebeurde deze migratie 72 uur geleden voor mijn GSM nummer, maar liep deze onherroepelijk fout.
Indertijd gingen niet-geporteerde nummers terug naar de vorige provider.
Informeer daar eens ASAP !

Kan je je nummer nog bellen ?
De telecom ombudsdienst weigert tussenkomst.
Waarom ?

Reclame

jonashendrickx
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2018 16:01

Dus recent was ik overgestapt van Proximus naar Mobile Vikings. Mijn nummer was succesvol overgedragen.

Maar dan kregen ik en mijn vrouw een e-mail dat onze nummers worden gemigreerd naar een nieuw platform. Voor mijn vrouw verliep dit goed, voor mij niet.

Nu wacht ik momenteel al 5 dagen, en is het onmogelijk mijn nummer terug toe te wijzen aan een andere operator, gezien deze niet meer gekoppeld staat aan mijn SIM-kaart om een of andere reden. Gisteren, hebben ze van op afstand mijn SIM-kaart volledig leeggeveegd, waardoor hij letterlijk blanco is.

Langs Mobile Vikings krijg ik steeds te horen dat ik moet wachten. En hier zijn ook talloze mensen met hetzelfde probleem:
https://www.facebook.com/pg/mobilevikings/community/

Hier is de tijdslijn van hun interne migratie die foutloopt bij sommige klanten:
https://mobilevikings.be/en/timeline/

jonashendrickx
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 okt 2018 16:03

Hier de e-mail van de ombudsdienst:

Geachte heer HENDRICKX,

Uw aanvraag tot bemiddeling, ontvangen op 18/10/2018, heeft mijn volledige aandacht weerhouden. Uw klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.
Ik maakte uw dossier over ter onderzoek aan de betrokken operator(en). Ik wens te verduidelijken dat de Ombudsdienst volledig onafhankelijk is van Unleashed (Mobile Vikings).

De Ombudsdienst heeft de operator(en) verzocht om binnen een termijn van 10 dagen een standpunt in te nemen. Ik zal vervolgens nagaan of dit standpunt aanvaardbaar is. Nadien zal u hierover door onze dienst worden ingelicht, waarbij u de kans zal worden geboden om te reageren op de voorgestelde oplossing.

De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten wordt door de operator opgeschort. Dit betekent dat alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden.

In bijlage vindt u een uittreksel van het procedurereglement. U kunt het volledige procedurereglement ontvangen op eenvoudig verzoek of raadplegen op www.ombudsmantelecom.be.

Voor meer informatie kan u zich wenden tot Luyten Peggy op telefoonnummer 02 209 15 10 of via het mailadres peggy.luyten@ombudsmantelecom.be.


Met de meeste hoogachting,

Luc Tuerlinckx,
Ombudsman

Blaatpraat
Berichten: 3782

#6 , 20 okt 2018 20:35

In je openingspost zeg je dat de ombudsdienst tussenkomt weigert.
In je laatste bericht staat er dat deze geen tussenkomst weigert, maar ermee bezig is.
Medialaan heeft nu tijd tot 28/10 om de ombudsdienst van antwoord te voorzien, waarna er verder kan gewerkt worden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 okt 2018 09:50

Benieuwd hoe dit afloopt. Hou ons op de hoogte!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jonashendrickx
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#8 , 22 okt 2018 10:07

Misschien heb ik de mail verkeerd geinterpreteerd.

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden, hopelijk dat ze deze thread hier open houden.

Verwijs zeker andere Vikings door naar deze thread indien zij dezelfde problemen hebben. Samen staan we sterker.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 22 okt 2018 11:21

Misschien heb ik de mail verkeerd geinterpreteerd.
Hoe bedoel je? De mail die je gepost hebt? Daarin staat toch dat uw klacht ontvankelijk is verklaard (met andere woorden: dat de ombudsdienst uw klacht verder gaat behandelen), en dat ze inmiddels Mobile Vikings gevraagd hebben om een reactie? Dus de ombudsdienst is er weldegelijk mee bezig, hoor (is natuurlijk geen garantie dat er iets uit de bus zal komen, maar bon).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

SomTingWong
Berichten: 136

#10 , 31 okt 2018 10:48

Ik bel al mobiel sinds 1997. Nooit zo snel een operator verlaten als MV, omdat men onterecht SMS en DATA aanrekent. Reageren zelfs niet op een aangetekend schrijven. Best weg blijven.

jonashendrickx
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#11 , 01 nov 2018 09:56

Mobile Vikings heeft een code opgestuurd die je kan gebruiken in de SIM Toolkit applicatie op Android om zo de configuratie terug te draaien.
Elk 'X' aantal dagen wordt de migratie op nieuw uitgevoerd waarbij hij telkens faalt.

Heb net ook nog eens ontdekt dat bepaalde telefoonnummers geblokkeerd zijn bij Mobile Vikings, je kan hiernaar niet bellen. Lijkt ook een schending van de net neutraliteit.

Terug naar “Gebrekkige Producten”