Hallo! Hier zijn we nogmaals,
Wij hebben een contract met internet provider Dommel (Schedom N.V.) dat een Nederlands bedrijf is. Nu is het zo dat wij sinds de afsluiting van dit contract nog voor geen byte konden surfen, maar wél elke maand een rekening kregen voor onze lijn. Wat heeft men wel gedaan? Men heeft iemand gestuurd om "de lijn te activeren" in ons apartement. Men heeft een router gestuurd met de post. En dat is het zowat. Men neemt niet op wanneer wij bellen (een volle herlaadkaart tot drie maal toe leeggebeld in vruchteloze pogingen). Men beantwoord geen E-mails (dewelke volgens het contract gelden als normale, fysieke briefwisseling). Men stuurt ons een boete van 500€ omdat wij vroegtijdig het contract opzeggen - wat ik bijna normaal vind (de periode geldt contractueel voor één jaar). Nu krijg ik de indruk dat zij volgens hun contract wel recht van spreken hebben, maar ik wou dit toch even posten want, misschien ben ik de énige onder ons, door enkele nare ervaringen begin ik te denken dat een Nederlands bedrijf er een louche manier van handelen op nahoudt en vraag ik me af of dit volgens Belgische wettelijke normen wel mogelijk is.
Hartelijk dank.