Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
jens10
Topic Starter
Berichten: 17
Reputation: 0

probleem met badkraan

#1 , 2 weken 5 dagen geleden (02 apr 2018 09:27)

Hallo,

Wij hebben een volledige badkamer gekocht.
Alles in orde behalve de badkraan functioneert niet naar behoren.
Ik heb alles betaald behalve de badkraan. Zij willen dat ik hem betaal en dat ik de kraan binnendoe en ze dan een nieuwe voor mij bestellen. Maar ik kan de komende 2maanden daar niet geraken tijdens de openingsuren en ben niet van plan om een kraan te betalen die niet functioneert. Zij dreigen al met advocaat.
Wie is er in zijn recht?

vriendelijke groet,

mava105
Berichten: 14734
Reputation: 4
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 2 weken 5 dagen geleden (02 apr 2018 09:36)

Wie heeft die kraan geplaatst? Jijzelf of een aannemer. Indien die laatste dan moet die ook zorgen voor een nieuwe kraan

jens10
Topic Starter
Berichten: 17
Reputation: 0

#3 , 2 weken 5 dagen geleden (02 apr 2018 11:00)

Ikzelf maar het is geen installatiefout. Er is iets met de knoppen. Dat is het toestel zelf.

Reclame

denlowie
Berichten: 9528
Reputation: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 2 weken 5 dagen geleden (02 apr 2018 11:20)

Dan zal je zelf die kraan moeten gaan brengen !

Je kan voorlopig misschien een andere goedkope kraan of twee service kranen erop plaatsen tot je ze gaat terug brengen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jens10
Topic Starter
Berichten: 17
Reputation: 0

#5 , 2 weken 4 dagen geleden (02 apr 2018 17:10)

Dat besef ik. Tuurlijk moet ik die zelf brengen. Maar ik heb daar de komende weken geen tijd voor en zij willen hun geld nu al van de kraan. Kunnen zij dit eisen?

Sirkii
Berichten: 2600
Reputation: 8

#6 , 2 weken 4 dagen geleden (02 apr 2018 18:40)

Ja natuurlijk. Tot bewijs van t tegengestelde door de defecte kraan te gaan inruilen hebben zij je een werkende kraan geleverd.

Weet ook dat als de kraan defect is door gruis (omdat je geen filtertjes plaatste of de leidingen niet gespoeld hebt) er ws geen waarborg zal zijn.

Terug naar “Gebrekkige Producten”