auto met verborgen gebreken

diel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

auto met verborgen gebreken

#1 , 04 apr 2017 20:37

beste,

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
heb onlangs 2weken half nu mijn auto in mijn bezit.
gaat over wagen van 2016.
ben ik diep teleur gesteld. het ging normaal om een perfecte directie wagen.
ik kon de wagen niet zien omdat het ergens elders in belgie stond waar ik begrip voor had omdat ik dacht pf ja een erkende garage, zal wel goed zijn.
verkoper wist mij te vertelle dat het over een belgische wagen ging wat priotair was bij mij want anders ging ik hem nie kopen. achter gelogen!
na ik getekend heb mocht ik mijn roos formulier na 10dagen komen halen. nadat ik aangekomen ben wist mevrouw mij te vertelle dat het over een duitse auto ging en van een autoverhuur maatschappij. toen was ik helemaal van de kaart.

De 1ste maal dat ik moest binne komen nadat ik een vreemd geluid hoorde bij het remmen hebben ze de remblokken moetten vervangen wat ook gebeurd is. sinds het begin van mijn aankoop en ik buite rijde voelde ik een krakend gevoel bij de onderkant van mijn voeten bij het vertrekken en het slecht aanvoelde bij het schakelen, dacht dat dit normaal was. nu vergeleken met een vriend die dezelfde auto heeft ontvangen dat dit helemaal niet het geval is. heb dan terug een afspraak moette maken met de diensten. na dat een mekanieker een stukje met mij heeft mee gereden bevestigde hij dat er inderdaad iets aan de hand is. hij zou de wagen op de brug zette en de verantwoordelijke van de garage erbij halen. na een halfur in de wacht zaal te hebben gewacht komt dezelfde mekanieker terug naar mij en wist te zeggen dat het op dit moment te druk was en om te bellen om een nieuwe afspraak of eventueel NAAR EEN ANDERE GARAGE te gaan en daar is horen wat ze zeggen en eventueel terug te bellen als er wat was om te melden. (omdat de garantie in alle garages geld van dat merk)???
nu op dit moment staat mijn auto bij hun omdat ik een grondige mail heb geschreve naar de manager.
maar heb het gevoel dat er nix van in huis gaat komen.

nu ik helemaal teleurgesteld ben en ik mij helemaal niet meer goed voel in die auto heb ik er nog geen plezier in gehad.
is het mijn recht om te vrage om van voertuig te wisselen omdat ik er niet tevreden ben omdat die al 3 keer op de brug heeft moetten staan?. zonodig op juridisch dit te late vervolgen.
het gaan om een zeer erkend bedrijf.

ik hoop dat iemand mij verder kan helpe.
ik dank jullie alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 apr 2017 08:54

Gekocht bij een merkgarage, dus heb je 2 jaar waarborg.
Heb je een keuringsbewijs, een carpass?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2017 13:59

2 jaar garantie geldt in alle B2C gevallen.
Behalve als contractueel overeengekomen is dit tot 1 jaar te beperken (voor tweedehandszaken)
Ontbinding kan maar in ernstige gevallen afgedwongen, als kosteloze herstelling (of -vervanging) niet mogelijk blijken.
Art. 1649quinquies BW.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Papavan
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2017 14:03

ik zit zelf in een juridische zaak betreft een nieuwe dure luxe wagen met verborgen gebreken. Als je geen rechtbijstand hebt, begin er niet aan. Het kost de verzekering nu al een kleine auto, en we zijn juist begonnen met tegen expertise..... We zijn ondertussen bijna 1 jaar bezig. Gelukkig rechtbijstand, dus kost me niks. Maak een goede bewijslast, liefst in een excel met data en vermelding. Gooi niets weg, en doe alles via mail! Nooit bellen, geen bewijs.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 nov 2017 15:08

Ik denk dat dit na meer dan 7 maanden dit wel zal opgelost zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Gebrekkige Producten”