waterzuigende tegels badkamer

joseetje26
Topic Starter

waterzuigende tegels badkamer

#1 , 11 feb 2009 15:46

goedendag.

Wij hebben bij een winkel wandtegels voor een badkamerverbouwing gekocht. De man die ons de tegels verkocht wist dat het voor een badkamer moest zijn en dus een vochtige ruimte.
Bij het verkopen van de tegels heeft hij niets gezegd dat erop duidde dat er problemen waren met deze tegel. Ook bij levering stond er op de doos van de tegels niets wat erop wees dat het hier niet om een "gewone tegel"ging.

Wij hebbe onze badkamer later verbouwen door een kennis, en aan materialen waren we zeer veel geld kwijt... de kennis die heeft verbouwd doet dit ook als werk en is dus deskundig op het gebied van aanleg badkamers en tegelwerk.

In eerste instantie bij het tegelen viel niets bijzonders op... maar toen hij ging voegen bleek dat de zijkanten van de tegels ( ook de tegel die niet op maat waren gesneden ) zo extreem poreus zijn dat het kleinste druppeltje water word opgezogen.
na het voegen was er langs alle randen van de tegels een zeer donker grijze verkleuring zichtbaar, duidelijk vocht dat in de tegel was gaan zitten.
Ik heb daarop de winkel gebeld en die gaven quasi onverschillig aan dat dit een bekend probleem is bij deze tegel en dat het binnen een maand moet zijn weggetrokken en dat ze zelf ook niet weten waarom dat bij deze tegel gebeurd.. maar het is niet alleen met voegen. ondanks dat er uiterst zorgvuldig is gekit en gevoegd zuigen de tegels zich ook na het douchen vol. Ik heb hierop weer contact opgenomen en ze verzekerde me dat dat binnen een maand ophoud en dat ik anders weer moet bellen.

als dit mtet die tegels zo blijft moet alles eruit, de vloer eruit, sanitair eraf, opnieuw stucken.... dit gaat ons duizenden euro,s kosten... en die hebben we niet...

het probleem was hij hun bekend,,, ze hebben niets gezegd.... wat is nu mijn recht? zij hebben een niet deuglijk product verkocht en slechts het geven van nieuwe tegels of terug betalen van de kosten van de tegels is niet genoeg... want hierdoor koen er zeer hoge andere kosten bij?

wat is nu ons recht? ik vind dat zij de kosten moeten betalen die samenhangen met het vervangen van de tegels...

kijk ik ga natuurlijk een maand wachten... maar ik ben er echt vreselijk ongerust door.. hoogzwanger... dus dit kunnen we even helemaal niet gebruiken nu

ik ben zeer benieuwd naar uw mening hierover

groetjes Jose

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 11 feb 2009 16:26

Zorg eerst en vooral dat u een schriftelijk bewijs hebt.

Schrijf een aangetekend schrijven waarin u refereert naar dat telefoongesprek, naar hun antwoord, naar het probleem.

joseetje26
Topic Starter

#3 , 11 feb 2009 17:24

moet ik dat nu al doen of moet ik wachten tot die maand voorbij is?

groetjes Jose

Reclame

Kali

#4 , 11 feb 2009 19:19

Nu al doen
Zodoende hebt u een bewijs, nu hebben zij dan de tijd om eventueel te reageren.

Binnen een maand kun je dna verdere stappen ondernemen.

joseetje26
Topic Starter

#5 , 11 feb 2009 23:15

dank je... we hebben net voor het eerst gedoucht... je wil niet weten hoe het eruit ziet... en het is nu nog maar een keer nat geworden... ik heb er foto,s van gemaakt

morgen gaat de brief eruit, ook ga ik proberen een telefoon gesprek op te nemen.

dank je wel.

groetjes Jose

Terug naar “Gebrekkige Producten”