Dak slecht hersteld

Frederiquesarah
Topic Starter
Berichten: 2

Dak slecht hersteld

#1 , 11 feb 2016 00:56

Een dakwerkersfirma is ons dak komen herstellen omdat we met een kleine insijpeling zaten. Tijdens de werken hebben wij een bon getekend waarop stond dat een noodherstelling niet mogelijk was en dat ze moeten werken met twee banen resitrix.

Na de uitgevoerde werken regende het veel erger binnen dan voordien. We hebben de firma in gebreke gesteld omdat het uitgevoerde werk niet het gewenste resultaat had. Hierop reageerde de firma dat ze onwille van onze oneerlijkheid geen werken meer voor ons wenst uit te voeren en gevraagd om de factuur van ongeveer 900 euro te betalen.

Moeten wij die factuur betalen? Je contacteert een dakwerker met de vraag om het dak waterdicht te maken en het resultaat is nog 1000 keer erger. Dit lijkt mij niet rechtvaardig maar ik ken te weinig over de wet om te weten of dit ook wettelijk is als ik weiger te betalen.
Bedankt voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3534
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 feb 2016 09:13

Hierop reageerde de firma dat ze onwille van onze oneerlijkheid geen werken meer voor ons wenst uit te voeren
Waar slaat dit op?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 11 feb 2016 09:35

Factuur protesteren met een aangetekend schrijven binnen de maand, anders zal je moeten betalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Frederiquesarah
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 11 feb 2016 11:58

Hebben de factuur geprotesteerd binnen de correcte termijn. Maar de enige communicatie van hun kant is het steeds opnieuw sturen van de factuur met de eis om te betalen.

Ik heb hen ook gevraagd wat ze bedoelen met de verwoording dat wij oneerlijk zijn maar geen reactie gekregen. Volgens mij hebben we niets verkeerd gedaan. We hebben gewoon een aangetekende in gebreke stelling verstuurd en daarop antwoorden zij dat wij oneerlijk zijn. Iets anders is er niet gebeurd.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 13 feb 2016 13:49

Als factuur geprotesteerd is, kunnen ze enkel naar vrederechter stappen om betaling te bekomen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Gebrekkige Producten”