Garantie en transport-kosten en werkuren

bestprijs
Topic Starter
Berichten: 5

Garantie en transport-kosten en werkuren

#1 , 29 mei 2015 21:08

Wij hebben een buitenspa gekocht 23/4/2014 die geleverd werd op 23/5/2015. Nu hebben wij osmose vastgesteld in de kuip (osmose is het opblazen van de coating door een fabricagefout) die door de verkoper aanvaard wordt als fabricagefout.
Hij is bereid de buitenspa volledig te vervangen maar de tussenkomst beperkt zich tot het vervangen.
De kosten voor het transport van de spa naar ons thuis en de installatiekosten blijven volgens de verkoper ten onze laste. Bij de levering van de eerste originele spa (2014/05) was de kostprijs 550 eur die wij rechtstreeks aan de installateur hebben betaald).
De verkoper haalt aan dat hij voor de levering en plaatsing beroep doet op een "onafhankelijke " partij waar zij weliswaar mee samenwerken en die ook de contactpersoon is indien er iets scheelt met de spa.
De levering van de nieuwe spa zou 6 tot 12 weken duren. Omdat ook gelijktijdig de verwarming defect is en wij 6 niet graag 6 weken zonder spa zitten, hebben wij gevraagd om deze in afwachting van de nieuwe spa te herstellen. Het zou gaan over een defect verwarmingselement dat gratis wordt vervangen met uitzondering van de werkuren en verplaatsingkosten tbv 100 eur (alhoewel ook in garantie).
Heeft iemand raad of werkuren, voorrijkosten, leveringkosten, installatiekosten, .. inderdaad niet vallen onder de garantie ?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding