Automatische schuifpoort

Jerci
Topic Starter
Berichten: 4

Automatische schuifpoort

#1 , 07 aug 2014 12:54

Zo'n 3 jaar geleden ongeveer lieten wij een automatische schuifpoort installeren. In het begin werkte die prima maar na een paar maanden ging ze nu en dan niet dicht. Telkens als we belden moesten we een paar dagen en soms een week wachten (bedrijf zit hier nochtans 3 straten verder) en het werd opgelost. Als ze in de winter mankeerde kregen we zelfs eens het antwoord aan de telefoon dat dat was omdat het vroor :shock: , nu is het helemaal niet meer te doen, ze gaat open 's morgens om dan voor de rest van de dag niet meer toe te willen gaan, 's avonds na 20u gaat ze terug dicht, wat heel raar is, precies of er zit een timer in :roll:
We worden steeds afgescheept als we bellen want ze zijn hier al 2 keer geweest en die 2 keer ging ze net toen probleemloos dicht :(
De laatste keren was de persoon aan de telefoon zelfs heel onbeleefd en kregen wij het nummer van hun leverancier, we moesten maar met de leverancier contact opnemen, dit gedaan, maar geen respons, ze gingen terug bellen.
Ik bel straks nog een laatste keer naar de firma die de poort geïnstalleerd heeft en daarna zou ik echt wel stappen willen ondernemen, want dit kan nu echt niet meer. Het enige is dat ik nog geen enkele brief heb geschreven alleen maar ontelbare keren gebeld en daar heb ik natuurlijk geen bewijs van.
Mijn vraag is nu hoe ik dit het best aanpak om toch de poort te krijgen die werkt en ze te verplichten om het probleem op te lossen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 07 aug 2014 13:35

Wettelijke garantie is ondertussen verlopen, dus tenzij u contractueel een langere garantieperiode heeft, kan u de firma niet verplichten om voor u werken uit te voeren.

Jerci
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 07 aug 2014 15:28

Hoelang loopt de wettelijke garantie? Zou kunnen dat ze hier pas 2 jaar staat, ik moet de facturen eens nazien...

Reclame

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#4 , 07 aug 2014 15:41

Zo'n 3 jaar geleden ongeveer lieten wij een automatische schuifpoort installeren. In het begin werkte die prima maar na een paar maanden ging ze nu en dan niet dicht. Telkens als we belden moesten we een paar dagen en soms een week wachten (bedrijf zit hier nochtans 3 straten verder) en het werd opgelost. Als ze in de winter mankeerde kregen we zelfs eens het antwoord aan de telefoon dat dat was omdat het vroor :shock: , nu is het helemaal niet meer te doen, ze gaat open 's morgens om dan voor de rest van de dag niet meer toe te willen gaan, 's avonds na 20u gaat ze terug dicht, wat heel raar is, precies of er zit een timer in :roll:
We worden steeds afgescheept als we bellen want ze zijn hier al 2 keer geweest en die 2 keer ging ze net toen probleemloos dicht :(
De laatste keren was de persoon aan de telefoon zelfs heel onbeleefd en kregen wij het nummer van hun leverancier, we moesten maar met de leverancier contact opnemen, dit gedaan, maar geen respons, ze gingen terug bellen.
Ik bel straks nog een laatste keer naar de firma die de poort geïnstalleerd heeft en daarna zou ik echt wel stappen willen ondernemen, want dit kan nu echt niet meer. Het enige is dat ik nog geen enkele brief heb geschreven alleen maar ontelbare keren gebeld en daar heb ik natuurlijk geen bewijs van.
Mijn vraag is nu hoe ik dit het best aanpak om toch de poort te krijgen die werkt en ze te verplichten om het probleem op te lossen...
Lijkt mij een probleem met de optische beveiliging (fotocel).
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jerci
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 07 aug 2014 15:50

Ja, idd, daarnet kregen we nog het antwoord 'trek uw plan' vind het nu echt niet kunnen dat wij helemaal niets kunnen ondernemen en een andere firma zullen moeten laten herstellen en er ook voor moeten betalen.

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 07 aug 2014 16:07

Hoelang loopt de wettelijke garantie? Zou kunnen dat ze hier pas 2 jaar staat, ik moet de facturen eens nazien...
2 jaar vanaf oplevering, dus zeker nakijken.

Franciscus
Berichten: 38728

#7 , 07 aug 2014 16:15

Garantie en wet op marktpraktijken ( oude wet is nog behouden voor enkele artikels - typisch Belgisch ipv ineens alles te verplaatsen)
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Gebrekkige Producten”