GARANTIE VESPA PIAGGIO GTS SUPER 125

Jurvek
Topic Starter

GARANTIE VESPA PIAGGIO GTS SUPER 125

#1 , 03 apr 2014 11:15

Ik kocht mijn Vespa GTS Super 125 eind juli 2013. Al na twee weken had ik door dat het vaak gevaarlijk was dat het vermogen zomaar een seconde uitviel, een probleem dat wel bij meerdere Vesparijders voorkomt). Hij bleek evenwel verder rijden na het hernemen van zijn vermogen. Feit dat ik dagelijks met de Vespa via de snelweg naar Brussel rijdt, maakte me er niet geruster op. Het probleem deed zich twee à drie keer per week voor.

Ik meldde dit aan mijn garagist en die kon het antwoord vinden in het vervangen van het starters- of injectiehuis (ik denk het laatste). Hiervoor diende ik 185 euro (excl. BTW) te betalen, gezien Piaggio de garantie initieel weigerde (fameus rood licht in de computer van de dealer). De reden waarom dit geweigerd werd, was niet duidelijk op dat moment. Ik betaalde de herstelling volledig gezien ik de Wesp nodig had om naar mijn werk te rijden en ik vertrouwde op mijn garagist om hierbij even verder te helpen om de garantie alsnog in orde te krijgen. Hij beloofde me om bij Piaggio aan te kloppen.

Na een week kreeg ik te horen dat Piaggio tussenkwam in de kosten voor de stukken, zijnde 102 euro, maar dat ik de werkuren zélf moest betalen. Mijn garagist leek hier niets aan te kunnen doen.

Ik vind het ongehoord dat je voor een probleem dat er na twee weken na de aankoop al was, voor een deel zelf hoort op te draaien en wil het hier niet bij laten.

Ik schreef exact een week geleden naar Piaggio, maar krijg daar nihil gehoor/respons (info@nl.piaggio.com). Mijn garagist zou niets meer kunnen doen om dit volledig in garantie terug te krijgen, maar ik ben niet bereid het hier bij te laten. Daarvoor heb ik teveel principiële bezwaar met de afhandeling van deze garantie.

Alvast dikke merci voor alle ervaringen/tips/conclusies die mijn verdere stappen kunnen vergemakkelijken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2014 12:52

wet op de garanties
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#3 , 03 apr 2014 14:35

U heeft geen enkele band met de fabrikant/invoerder, de garagist waar u hem kocht moet u de garantie leveren. Het argument van de garagist is dan ook pure nonsens.

Stel uw garagist dan ook via AS in gebreke, en eis terugbetaling van de rest. Dat u anders dit op zijn kosten bij de rechtbank zal opeisen.

Reclame

snellemichiel

#4 , 03 apr 2014 19:40

U kocht uw scooter bij een garagist dan is hij dus diegene die de garantie moet leveren.

Jurvek
Topic Starter

#5 , 03 apr 2014 21:02

Hoe zit het dan met mijn situatie? Ik kocht mijn scooter bij garagist X, maar was daar héél ontevreden en verhuisde naar garagist Y voor verder onderhoud. Geldt hier dezelfde regel?

Turaki

#6 , 03 apr 2014 22:16

Ja, garagist X is degene waar u moet zijn voor uw garantie. Als garagist Y geen officiële verdeler is, dan kan het echter zijn dat uw garantie niet meer geldig is.

Oude Belg

#7 , 04 apr 2014 09:25

En X moet uiteraard niet opdraaien voor kosten die Y u aanrekent.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 mei 2014 16:55

En wie gaat de kosten van garagist Y dan betalen zoals werkuren, stukken ....
Er is een contract met X die het product heeft geleverd niet met Y.
Of moet Y dan aan de rekening doorsturen naar X?

Terug naar “Gebrekkige Producten”