Ik kocht mijn Vespa GTS Super 125 eind juli 2013. Al na twee weken had ik door dat het vaak gevaarlijk was dat het vermogen zomaar een seconde uitviel, een probleem dat wel bij meerdere Vesparijders voorkomt). Hij bleek evenwel verder rijden na het hernemen van zijn vermogen. Feit dat ik dagelijks met de Vespa via de snelweg naar Brussel rijdt, maakte me er niet geruster op. Het probleem deed zich twee à drie keer per week voor.
Ik meldde dit aan mijn garagist en die kon het antwoord vinden in het vervangen van het starters- of injectiehuis (ik denk het laatste). Hiervoor diende ik 185 euro (excl. BTW) te betalen, gezien Piaggio de garantie initieel weigerde (fameus rood licht in de computer van de dealer). De reden waarom dit geweigerd werd, was niet duidelijk op dat moment. Ik betaalde de herstelling volledig gezien ik de Wesp nodig had om naar mijn werk te rijden en ik vertrouwde op mijn garagist om hierbij even verder te helpen om de garantie alsnog in orde te krijgen. Hij beloofde me om bij Piaggio aan te kloppen.
Na een week kreeg ik te horen dat Piaggio tussenkwam in de kosten voor de stukken, zijnde 102 euro, maar dat ik de werkuren zélf moest betalen. Mijn garagist leek hier niets aan te kunnen doen.
Ik vind het ongehoord dat je voor een probleem dat er na twee weken na de aankoop al was, voor een deel zelf hoort op te draaien en wil het hier niet bij laten.
Ik schreef exact een week geleden naar Piaggio, maar krijg daar nihil gehoor/respons (info@nl.piaggio.com). Mijn garagist zou niets meer kunnen doen om dit volledig in garantie terug te krijgen, maar ik ben niet bereid het hier bij te laten. Daarvoor heb ik teveel principiële bezwaar met de afhandeling van deze garantie.
Alvast dikke merci voor alle ervaringen/tips/conclusies die mijn verdere stappen kunnen vergemakkelijken.