Hallo iedereen,
In september 2009 kocht ik een HP HDX 16 laptop, waarop ik 2 jaar garantie kreeg. Na een eerste probleem met een defecte voedingsadapter eind vorig jaar (dat overigens pas na een maand was opgelost!) heb ik nu een structureel probleem: de hardwareschakelaar van de WiFi adapter schakelt zichzelf aan en uit, zonder ook maar in de buurt te komen, en dit op de meest ongelukkige ogenblikken. Onnodig te vermelden dat dit het gebruik van de laptop quasi onmogelijk maakt.
Ik ben er dankzij wat rondsnuffelen achter gekomen dat dit een ontwerpfout is die alle HP HDX laptops in alle series treft, aangezien er een uitgebreide lijst (12 pagina's) van gebruikersklachten op de HP fora te vinden is: http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-H ... td-p/85980" onclick="window.open(this.href);return false;
De post van dhr. Brian op pagina 12, die het probleem onderzocht heeft, kon als onafhankelijke deskundige vaststellen dat het interdaad om een design flaw gaat.
Hierbij moet ik nog vermelden dat de eerste post in deze 12 pagina's klachten al dateert van 28 juni 2009, terwijl ik mijn laptop pas in september van datzelfde jaar kocht. De winkel was met andere woorden op de hoogte dat het probleem zich kon voordoen, maar heeft mij hierover toen niet ingelicht.
Aangezien het hier om een ontwerpfout gaat, zal het vervangen van het defecte onderdeel maar een tijdelijke oplossing zijn (en de volgende keer dat het voorvalt ben ik uit garantie!). Bovendien kan ik mijn laptop geen maand missen, zoals ze nodig hadden om mij een nieuwe netstroomadapter te bezorgen.
Mijn vraag is bijgevolg: kan ik een nieuwe laptop van een ander merk eisen van de winkel, of een terugbetaling van mijn huidige exemplaar? Welke stappen kan ik ondernemen om dit gedaan te krijgen, rekening houdend met het feit dat mijn toestel nog onder garantie is en het hier wel degelijk om een designfout gaat?
Als iemand nog andere ideeën heeft, dan zijn die uiteraard ook meer dan welkom.
Alvast bedankt bij voorbaat!
Groeten,
Articuno