Garantie bij BMW :

marcopantani
Topic Starter
Berichten: 1

Garantie bij BMW :

#1 , 05 jul 2010 15:08

Garantie bij BMW :

Ik heb een 2-tal weken geleden een BMW X6 nieuw gekocht. Nu na 1300 km staat ie terug al in de garage !!!
Heel het computersystheem ligt plat ! Niets gaat nog : krijg steeds foutmeldingen op het scherm . De pecchbijstand van BMW gebeld
en anderhalf uur later stond Touring wegenhulp aan mijn deur ; BMW had te veel werk en dus hadden hun bijstand gevraagd.
Geen probleem totdat die persoon uit zijn wagen stapte en zag dat het een X 6 was ! Oei mijnheer , wij moeten pas volgende week op cursus
voor de X 6 ??? de wagen moest dus worden opgehaald door een takelwagen en werd dinsdagmorgen door de takkelfirma afgeleverdt in de garage van BMW waar ik hem had gekocht. 2 dagen later nog steeds geen nieuws van die garage, dus bel ikzelf maar.
Het was dus druk en ze zouden er naar kijken als ze tijd hadden ! Donderdag ben ik dan maar zelf naar de garage geweest en ze zouden er die namiddag naar kijken. Die avond bellen ze me op en ze zeggen me dat het waarschijnlijk een aarding is die ergens is gelost : maar dat is niet makkelijk te vinden. Vrijdag geen nieuws, en vandaag maandag nog steeds geen nieuws.

Nu is mijn vraag ; hoelang MAG dit duren ; is er geen termijn op dat de wagen moet worden hersteld ?
Ik heb een vervangwagen gekregen : een Ford Fiesta. Heb ik geen recht op een BMW vervangwagen ?
Kan ik geen nieuwe wgen eisen ? Ik heb ten slotte wel een ferme som geld voor die wagen betaald en nu rijd ik wel met een Ford Fiesta die
niet in verhouding staat met mijn aangekochte wagen .
Hun bellen heeft geen zin : ze gaan steeds terug bellen maar dat doen ze dus niet .
Hoelang moet ik dit dulden ?

Een zeer ontevreden BMW rijder !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22332
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 jul 2010 16:21

Stuur eens een mailtje of neem kontakt op met de hoofdzetel, desnoods in Duitsland zelf.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 16 jul 2010 09:04

Kan ik geen nieuwe wgen eisen ? Ik heb ten slotte wel een ferme som geld voor die wagen betaald en nu rijd ik wel met een Ford Fiesta die
niet in verhouding staat met mijn aangekochte wagen .
wat staat er in de pechbijstandsvoorwaarden van BMW? op zich heb je bij de meeste pechverhelpingsdiensten meestal recht op een auto, niet op een wagen van je eigen merk (zelfs al rij je met de meest snobistische ferrari, kunnen ze je in een lada steken, wat ik persoonlijk wel eens een leuk zicht vind).

Reclame

siesken
Berichten: 263

#4 , 07 sep 2010 19:09

Een garage geeft je niet zomaar een vervangwagen(meestal moet je er zelf èèn huren)

MH
Berichten: 2

#5 , 25 nov 2010 01:53

Ik denk niet dat er een specifieke wettelijke termijn is waarbinnen uw auto moet worden hersteld, tenzij BMW daar in zijn verkoops-/garantie-/herstellingsvoorwaarden daar iets anders over zegt.

U bevindt zich echter - uiteraard - nog in de periode van de wettelijke garantie, en meer nog: binnen de eerste 6 maanden na aankoop.

[Bron: website van de federale overheid]
Het kan gebeuren dat een product dat u hebt aangekocht niet-conform is. Dat betekent dat de kwaliteit niet voldoet aan wat u als consument redelijkerwijs mag verwachten: het product werkt niet, er is een gebrek aan wisselstukken, er zijn regelmatig pannes. In deze gevallen heeft u recht op kosteloze reparatie of vervanging.

Als een dergelijke oplossing onmogelijk of buiten verhouding zou zijn, dan kunt u een prijsvermindering vragen of, bij ernstige gebreken, de ontbinding van de overeenkomst.

Als u geloofwaardig wilt overkomen, heeft u er belang bij om de verkoper op de hoogte te brengen zodra het gebrek zich voordoet. Tijdens de eerste zes maanden na de levering van het product moet een consument die het product correct gebruikt heeft, in principe niet bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van levering.


Uiteindelijk denk ik dat het in dit geval echter meer aangewezen is om nog (even) te wachten. Wanneer er ook na de herstelling van uw wagen nog (diezelfde) problemen opduiken, kan u de hierboven geschetste mogelijkheden uitproberen.

Eens uw hart luchten bij de BMW-garage kan nu misschien nog het meest helpen, en minnelijk oplossingen zijn vaak nog de beste.

Terug naar “Gebrekkige Producten”