stukkenbundel en inventaris opmaken

Niko98
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

stukkenbundel en inventaris opmaken

#1 , 02 mar 2019 16:33

Beste,

Voor een opdracht moeten we een stukkenbundel en een inventaris opmaken. Ik weet niet echt hoe dat precies moet uitzien en wat daar precies instaat. Hopelijk dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MellowCaballero
Berichten: 92
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 mar 2019 16:47

Een inventaris is een verwijzing in de conclusie naar de stukkenbundel. Een stukkenbundel is gewoon een verzameling van documenten waarnaar u in de conclusies verwijst en die de rechter ter inzage kan nemen. Deze documenten moet u nummeren. Doorheen het corpus van de conclusie kan u waar nodig dan melding maken van (cf. stuk 1), (cf. stuk 2), enz. om uw argumenten kracht bij te zetten.

In het slot van uw conclusie vermeldt u vervolgens (bv.):

Inventaris van genummerde en gebundelde stukken:
1. Proces-verbaal opgemaakt te...
2. Getuigenverklaringen door ...

Niet verwarren met het rechtsplegingsdossier.

Niko98
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2019 09:37

Beste

Dus eigenlijk moet ik een conclusie opmaken?
Kunt u misschien als u wil uitleggen wat ik per stap moet doen dan?

Met Vriendelijke groeten

Reclame

MellowCaballero
Berichten: 92
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 mar 2019 10:26

De inventaris van de stukkenbundel dient integraal deel uit te maken van een ter griffie neergelegde conclusie (art. 742 Ger. W.). Dit wil niet zeggen dat u voor uw opdracht eveneens een conclusie dient op te stellen (vermoed ik). De neergelegde stukkenbundel bevat op zich natuurlijk ook een inventaris of inhoudstafel, zo u wil (verplicht bij de stukkenbundel te voegen; cf. art. 737 Ger. W.). Ik neem aan dat u een casus hebt gekregen. Licht alle relevante documenten met het oog op de bewijsvoering uit de casus en stel deze samen in een bundel. Nummer elk van deze documenten en stel een inhoudstafel op, getiteld inventaris der stukken. Een voorbeeld opdat u goede punten kunt halen:

INVENTARIS DER STUKKEN

1. Bewijs inschrijving van de schuldeiser in K.B.O. of Europees equivalent.
2. Bewijs inschrijving van de schuldenaar in K.B.O.
3. Factuur dd. 25/08/2007
4. Factuur dd. 30/09/2007
5. Algemene voorwaarden
6. Ingebrekestelling dd. 03/11/2007

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”