Bewijs van goed gedrag en zeden model 2

tinnekske
Topic Starter
Berichten: 5

Bewijs van goed gedrag en zeden model 2

#1 , 01 mar 2019 17:34

Ik had graag geweten wat het verschil is tussen een model 1 en model 2 uittreksel.
Ik heb een Job gevonden die een model 2 uittreksel vereist. Dus omdat ik in een pedagogische omgeving terecht zal komen.
Klopt het dat dit enkel zedenfeiten bevat?
Ik ben geen crimineel en heb geen zedenfeiten om mijn strafblad vermeld staan dus dat is het probleem niet maar zoals velen heb ik toen ik jonger was wel eens wat uitgehaald dat wel op mijn strafblad zou kunnen staan. Bij wat opzoeking ga ik ervaar uit dat zaken uit het verleden op een model 1 staan en niets te maken hebben met model 2. Kan iemand mij hierin wat info verschaffen?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 mar 2019 17:50

Type 2 zal die zaken ook vermelden. Voel je vrij de omzendbrief hier omtrent te raadplegen. In de omzendbrief is het de derde soort. Lees ook de bepalingen gemeen aan alle types.

https://justitie.belgium.be/sites/defau ... 062013.pdf
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

tinnekske
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 01 mar 2019 18:09

Ghentian,

Vanwaar komt het verschil dan tss de 2 modellen? Als model 2 gevraagd wordt, wordt er dan enkel rekening gehouden met feiten waarbij minderjarigen betrokken waren? Bij mij was het eerlijk gezegd een diefstal, waarbij de betrokken partijen snel vergoed werden en waar verder niet veel van gekomen is. De veroordeling werd uitgesproken begin 2011 dus ik weet niet in hoeverre dit nog belang heeft. Het attest werd aangevraagd maar ik weet niet hoe het erop vermeld zal staan ..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 01 mar 2019 18:24

Als u geen eerherstel gevraagd hebt dan zal dat er opstaan
Bij herlezen uw jeugddossier dus - 18 die gepleegde feiten staan er niet op.
Of het zouden feiten zijn waar u door de jeugdrechter uit handen bent gegeven. vb zware diefstal met gewonden in bende enz

tinnekske
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 01 mar 2019 19:11

Beste Franciscus, de straf werd uitgesproken in 2011 dus ik was toen 26 jaar. Ik heb niet echt een straf gekregen aangezien ik de 'slachtoffers ' al helemaal had vergoed voor de zaak voorkwam. Ik mocht 2 jaar geen gelijkaardige feiten plegen wat uiteraard ook nooit meer is gebeurd. Ik vraag me alleen af om mijn werkgever hiermee rekening gaat houden aangezien het enkel gaat om de omgang met minderjarigen ...

tinnekske
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 01 mar 2019 19:12

Er is ook geen sprake geweest van gewonden, minderjarige slachtoffers, helemaal geen lichamelijke toestanden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”