Deurwaarder zonder aanplakking

speekes
Topic Starter
Berichten: 7

Deurwaarder zonder aanplakking

#1 , 12 feb 2019 15:33

Vandaag stond de deurwaarder voor mijn deur met de politie en de slotenmaker.
Ik heb door mijn eigen stommiteit dit over het hoofd gezien en moest nog een deel terugbetalen.
De deurwaarder heeft mij niet op de hoogte gebracht van verkoopdatum of heeft geen gele aanplakbrief
achtergelaten. Kan dit zo maar??
Ik heb nu dadelijk een deel betaald en moet de rest van het bedrag zo vlug mogelijk betalen.
Ze tellen nu wel extra kosten voor het zo gezegd opladen van goederen en de slotenmaker enz.
Groeten, Mark

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 12 feb 2019 15:36

Over het hoofd gezien...……

Tja, dat is nu eenmaal een deel van de job van deurwaarder. En die slotenmaker moest zich toch maar vrijmaken (het nieuw slot werd niet aangerekend wegens niet geplaatst neem ik aan ) , plus het personeel dat opgetrommeld werd om te helpen verhuizen, die mensen werken ook niet gratis. :cry:

speekes
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 12 feb 2019 15:50

Heeft u geen antwoord klaar "bosprocureur" de vraag is als de deurwaarder niet verplicht is dit te doen en niet dadelijk zo een onnozel antwoord te geven.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 feb 2019 15:59

Dus je wist niet dat je goederen onder beslag stonden, de deurwaarder heeft nooit je goederen opgeschreven ???
Dit lijk me zeer onwaarschijnlijk.
Tussen de datum van inbeslagname en de datum van effectieve verkoop is er één maand.
En voor de beslag name zal men zeker nog verschillende brieven gekregen hebben.

Er word geen aanplakking meer gedaan met een gele brief zodat gans de straat kon zien dat men de inboedel word verkocht.
Men steekt nu uit beleefdheid een gele brief gewoon in de bus

PS: onnozel antwoord??? van bosprocueur.

Denk dit over het hoofd zien nog erger is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

speekes
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 12 feb 2019 16:08

Dus je wist niet dat je goederen onder beslag stonden, de deurwaarder heeft nooit je goederen opgeschreven ???
Dit lijk me zeer onwaarschijnlijk.
Tussen de datum van inbeslagname en de datum van effectieve verkoop is er één maand.
En voor de beslag name zal men zeker nog verschillende brieven gekregen hebben.

Er word geen aanplakking meer gedaan met een gele brief zodat gans de straat kon zien dat men de inboedel word verkocht.
Men steekt nu uit beleefdheid een gele brief gewoon in de bus

PS: onnozel antwoord??? van bosprocueur.

Denk dit over het hoofd zien nog erger is .
De gele brief is nooit ingestoken en geen datum gekregen van verkoop, daar gaat het mij over.

speekes
Topic Starter
Berichten: 7

#6 , 12 feb 2019 16:29

Over het hoofd gezien...……

Tja, dat is nu eenmaal een deel van de job van deurwaarder. En die slotenmaker moest zich toch maar vrijmaken (het nieuw slot werd niet aangerekend wegens niet geplaatst neem ik aan ) , plus het personeel dat opgetrommeld werd om te helpen verhuizen, die mensen werken ook niet gratis. :cry:
Ik denk dat de vraag eenvoudig is en niet wie hier schuld aan heeft, gele brief en verkoopdatum niet gekregen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 12 feb 2019 16:57

Dat zal wel ergens vermeld staan op een van de eerste brieven of gezegd zijn bij de omschrijving. Het zal u in ieder geval NIETS helpen. Betalen is de enige wat je kan doen om uw inboedel te behouden.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 12 feb 2019 17:00

Tja, het was niet de bedoeling u te kwetsen.

Maar er zal toch wat correspondentie gevoerd zijn, met allemaal geleerde woorden, om een betaling los te weken. Herinnering(en), dagvaarding, vonnis betekend, enz...

En op een keer is het dan menens, en men verschiet.

En neen, ik geloof niet dat men nog effectief moet tot aanplakking overgaan.

speekes
Topic Starter
Berichten: 7

#9 , 12 feb 2019 17:17

Tja, het was niet de bedoeling u te kwetsen.

Maar er zal toch wat correspondentie gevoerd zijn, met allemaal geleerde woorden, om een betaling los te weken. Herinnering(en), dagvaarding, vonnis betekend, enz...

En op een keer is het dan menens, en men verschiet.

En neen, ik geloof niet dat men nog effectief moet tot aanplakking overgaan.
De laatste aanmaning was van september vorig jaar, afbetalingsplan toen maar door de scheiding was die rekening opgezegd. Nu staan ze voor de deur (per geluk was ik thuis) om op te laden. Was geen datum aangekondigd en sinds september niets meer van hun gehoord. En ik geef toe dat het ook een nalatigheid van mij is geweest. Dus ik erger mij een beetje dat ze geen datum hebben doorgegeven en zo maar voor je deur staan.

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 12 feb 2019 17:33

U voldeed niet meer aan afbetaling.
U wijzigt dus de afspraken en dus kan GDW ineens de volledige som vorderen.
Wat wil u dan nog meer?


Hier eens lezen:
viewtopic.php?f=49&t=53239#p289973

Dit is een brief op geel papier (geldt als laatste verwitting dat verkoping doorgaat op datum ) welke op je adres door de gerechtsdeurwaarder wordt afgegeven (dus niet per gewone post of aangetekende zending).
Ben je op dat moment niet thuis dat laat hij de brief achter in je brievenbus.

Hiermee wordt voldaan aan de wettelijke verplichting.

speekes
Topic Starter
Berichten: 7

#11 , 12 feb 2019 17:39

U voldeed niet meer aan afbetaling dus kan GDW ineens de volledige som vorderen.

Hier eens lezen:
viewtopic.php?f=49&t=53239#p289973

Dit is een brief op geel papier (geldt als laatste verwitting dat verkoping doorgaat op datum ) welke op je adres door de gerechtsdeurwaarder wordt afgegeven (dus niet per gewone post of aangetekende zending).
Ben je op dat moment niet thuis dat laat hij de brief achter in je brievenbus.

Hiermee wordt voldaan aan de wettelijke verplichting.
Dit is nu het probleem, geen gele brief en geen verkoopdatum vooraf laten weten. (niet in brievenbus of per post gekregen) Ik kan er best inkomen dat zij het volledige bedrag wat openstaat vorderen waar ze recht op hebben.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”