Inbeslagname voertuig

Dutchbelg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inbeslagname voertuig

#1 , 11 feb 2019 20:40

Zondag ochtend rond 3 uur is mijn Belgisch voertuig in beslag genomen door Nederlandse politie in Nederland. Het ging om een boete uit 2016. Aangezien ik het recht heb om in beroep te gaan zullen er nog maanden overheen gaan voordat ik mijn Volkswagen Transporter terug krijg. Omdat ik toch op mijn werk moet geraken kocht ik een andere auto. De politie in Nederland weigerde echter mijn Belgische kenteken platen mee te geven waardoor ik voor mijn nieuwe auto dus nu geen kentekenplaten heb. Kan dit zomaar??? Want de boete van 2016 bleek dus te zijn omdat ik ooit zonder verzekering reed terwijl ik daar nu een boete voor moet betalen maar tegelijkertijd gedwongen word om in mijn nieuwe auto zonder verzekering te rijden. Ik begrijp niet hoe dit allemaal werkt aangezien ik sinds kort in België woon. 🙈

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 11 feb 2019 20:50

Wie of wat houdt u tegen om op reguliere wijze (verzekering en nummerplaat) met die nieuwe auto te rijden?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 11 feb 2019 20:58

Eens vragen op www.rechtenforum.nl.
Nederlandse procedures kennende zal u de nplt niet krijgen zonder betalen van de boete.

En uiteraard dient u in BE verzekerd te zijn met uw nieuw voertuig.

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 11 feb 2019 21:10

Zeer kromme redenering "ik draag de gevolgen van een oude verkeersovertreding dus ik ga er een nieuwe maken".

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 11 feb 2019 21:15

Ik begrijp niet hoe dit allemaal werkt aangezien ik sinds kort in België woon.
Eenvoudig. Gewoon hetzelfde als in NL en de andere EU Lidstaten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”