Psychiater stelt diagnose zonder persoon te spreken

Thomas Morus
Berichten: 5904
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: Psychiater stelt diagnose zonder persoon te spreken

#31 , 26 feb 2019 19:00

Nergens is er enig document gepresenteerd waarbij de procureur psychiater A aangesteld heeft, noch heb ik hiervan iets teruggevonden in het dossier.
Dat staat in het verzoekschrift van de Procureur gericht aan de Vrederechter.
In zijn vonnis refereert de vrederechter trouwens naar dat verzoekschrift.
Herlees pagina 2 van het vonnis.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jdlz
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#32 , 27 feb 2019 11:32

Nergens is er enig document gepresenteerd waarbij de procureur psychiater A aangesteld heeft, noch heb ik hiervan iets teruggevonden in het dossier.
Dat staat in het verzoekschrift van de Procureur gericht aan de Vrederechter.
In zijn vonnis refereert de vrederechter trouwens naar dat verzoekschrift.
Herlees pagina 2 van het vonnis.
Dank u maar ik zie dat er niet in? Welke zin bedoelt u?

De gedwongen opname is gestart op 4 februari (door psychiater A), het medisch attest gerefereerd is degene van de spoedarts. Alle andere referenties (5 en 6 februari zijn NA de ingang van de spoedopname).

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#33 , 27 feb 2019 11:40

Heb je het verzoekschrift van de Procureur gelezen?
Zonder opdracht van Procureur kan een psychiater niet uit de losse pols iemand met bijstand van de politie laten colloqueren.

Beweren dat een psychiater zonder "uitnodiging" is komen aanbellen snijdt geen hout. Je moest hem niet uitnodigen. Hij kwam in opdracht van de Procureur.
Het is toch logisch dat niemand uitnodigt om gedwongen te worden opgenomen, want dan is het vrijwillig.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

jdlz
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#34 , 27 feb 2019 16:06

Dank u, a.d.h.v. de berichten is het me duidelijk dat stappen direct gericht tegen de psychiater (op welke manier dan ook hij op de zaak is gekomen) weinig kans op slagen hebben en ik me beter richt op de oorzakelijkheid. Eerst de zaak goed uitspitten is waarschijnlijk mijn beste optie.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”