kosten deurwaarder

Perenplukker
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kosten deurwaarder

#1 , 29 jan 2019 14:30

Ik ben eigenaar van een woning in A'pen en het beheer ervan is toevertrouwd aan een immobilieënkantoor. In 2011 - 12 hadden we te maken met wanbetalers. Er diende een procedure voor de Verderechter aan te pas te komen om hen te laten uitzetten; Zelf hield ik me er hoegenaamd niet mee bezig aangezien ik in het buitenland verbleef en in België enkel over een 'referentieadres' beschikte. Wanbetalers werden uitgezet en alle correspondentie verliep tussen het immobilienkantoor en de advokaat, die op zijn beurt een deurwaarder diende in te schakelen voor betekeningen, uitzetting etc. Zelf kwam ik nooit op enige wijze tussen en kosten werden door immo-kantoor met advokaat geregeld.

In december 2012 kreeg ik een eerste 'aanmaning tot betalen' van een deurwaarder die blijkbaar opgetreden had maar met wie ik voordien nooit enig rechtstreeks contact gehad had en waarop ik als volgt protesteerde:
QUOTE
Mijne heren,

Betreft: uw brief van 26/12/2016

Ik verwijs naar uw in rubriek vermeld schrijven waarin u mij verzoekt een beweerde openstaande schuld die ik bij uw kantoor zou hebben voor ‘uitvoeringskosten’ inzake DE WAEGH/LENDERS binnen de 15 dagen na postdatum te voldoen. De referentie die u hiervoor vermeldt is 0014664. U vermeldt als ‘mijn referentie’ 120077. Ik kan me evenwel niet herinneren ooit met u gecorrespondeerd te hebben over welke zaak dan ook. De bijgevoegde kopie van factuur verzonden naar een adres in Beveren, waar ik op dat ogenblik enkel een referentieadres had ( ik verbleef op dat ogenblik immers nog in het buitenland) heb ik ook nooit gezien, noch ontvangen.

Het gaat over uitvoeringskosten gemaakt tussen maart en juli 2012, dus toch ook al wel een hele poos geleden… Mag ik u erop wijzen dat ik, zoals hierboven vermeld, nooit met u in verbinding ben geweest en ook nooit, rechtstreeks of onrechtstreeks, opdracht heb gegeven tot welke actie dan ook.

Bij deze protesteer ik dan ook officieel tegen deze schuldvordering en ik stel voor dat u zich in verbinding stelt met de werkelijke opdrachtgever.
UNQUOTE

Ik kreeg hierop geen reactie tot 4 weken geleden, toen ik opnieuw een ingebrekestelling van de deurwaarder ontving. Ik reageerde op dezelfde wijze zoals hierboven maar krijg thans te horen dat hij tot dagvaarding gaat overgaan.

Het immo-kantoor deelde ondertussen mee dat het toegeeft een professionele vergissing te hebben begaan door de de sleutels aan de 'huurders' (wanbetalers dus die nooit één Euro betaald hebben) te overhandigen.

Wat is mijn positie in deze? IK heb zelf NOOIT enige opdracht gegeven, noch aan advokaat, en zelfs niet aan immo-kantoor, dat wel als mijn 'zaakwaarnemer' optrad en dus de bevoegdheid had om de nodige juridische stappen te zetten.

Hoe reageer ik best op die dagvaarding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 29 jan 2019 14:47

Hoe uitgebreid was de taak die u overeengekomen was met het immo-kantoor?

De GDW had als ik het goed begrijp wel degelijk contact genomen met u, maar dan op uw referentieadres, waar u geacht wordt bereikbaar te zijn?


Als u vindt dat het immo-kantoor een foutgemaakt heeft, zal u hen daarvoor moeten aanspreken. Niet dat het voor u iets moet uitmaken, maar zij moeten voor zo'n zaken een verzekering hebben.

Hoe u best reageert op die dagvaarding ? Ik zou als de bliksem een advocaat aanspreken, en die voor u laten optreden.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”