Advocaat voorleggen stukken

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

Advocaat voorleggen stukken

#1 , 23 jan 2019 19:42

Even in het kort, Ben van wacht op de ziekenwagen

Nu vrijdag zaak voor de politierechtbank tegen de stad waar ik woon.

Ik krijg nu pas (deze avond) van de advocaat van het stad stukken en de conclusie onder voorbehoud van goedkeuring van de stad.

Dus Morgen krijg ik pas definitief Al de stukken en goedgekeurde conclusie als deze Worden goedgekeurd

Is dit normale gang van zaken of is dit rijkelijk te laat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2019 22:50

Is dit de eerste keer dat de zaak voorkomt (inleiding) of werd de zaak al eens uitgesteld? Werden conclusietermijnen afgesproken of opgelegd door de rechtbank?

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 23 jan 2019 22:58

Het is hoger beroep tegen een gas boete

Van enige conclusietermijnen is geen sprake

Ik doe nu de nacht en donderdag de nacht op de 100 ziekenwagen, veel tijd (eigenlijk geen) om een weerwoord te bieden heb ik nu niet

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jan 2019 09:27

U kan op de zitting uitstel vragen om deze conclusie te beantwoorden.

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#5 , 24 jan 2019 14:46

(ben juist wakker van de nacht)

ik was van plan om mij eerst zelf te verdedigen voor de politierechtbank (is in feite simpele zaak), maar heb gelukkig via mijn moeder mijn advocaat kunnen bereiken (als ge van wacht zijt op de ziekenwagen is het niet evident om rond te zitten bellen last minute)

die gaat er ook niet echt mee akkoord dat men zo laat nog conclusies en stukken overmaakt aan mij en zeker niet amper 36u voor de zitting zelf aan een gewone burger.

advocaat gaat aan de advocaat van de tegenpartij om uitstel vragen zodat ik samen met mijn advocaat (veronderstel ik) de aangereikte stukken en conclusies kunnen beantwoorden.

de vraag in al dit is natuurlijk, is dit de gewone manier van werken of is het geen de advocaat van de stad probeert wel toegelaten?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jan 2019 15:12

Als er nog geen conclusietermijnen werden bepaald is dit toegelaten.

Drone
Topic Starter
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#7 , 24 jan 2019 15:21

Als er nog geen conclusietermijnen werden bepaald is dit toegelaten.
voor zover ik weet worden er toch nooit conclusietermijnen ingesteld bij het aanvechten in hoger beroep tegen een GAS boete.

het lijkt mij eerder een vertragingstechniek zodat ik als partij bijna automatisch uitstel ga en moet vragen om een antwoord te kunnen formuleren op hun stukken en conclusies.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”