vrederechter

paling
Berichten: 280

#16 , 24 mei 2008 04:21

Niet helemaal juist natuurlijk want ge moet 2 bewijzen van domicilie gaan halen bij de gemeente en in het geval van een huurgeschil ook nog eens een kopij in het registratiekantoor . Ik denk dat ge dan toch een 25€ kwijt bent. En dan spreek ik nog niet eens over mijn kostelijke tijd. Die is natuurlijk onbetaalbaar :)
allemaal niet nodig zie art. 732 gerw.
voor de volledige uitleg inzake poging tot minnelijke schikking , zie eens . http://www.just.fgov.be/nl_htm/informat ... iatie.html

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#17 , 24 mei 2008 13:04

Ikzelf ben hier in xxx bij de vrederechter een geschil gaan aankaarten en dat was GRATIS.
Tegenpartij werdt verwittigd op hun kosten.
De procedure is simpel. Ga gewoon naar de balie en vul een formulier in met naam, ... en de feiten (aanklacht)
Het ging in ons geval over een bouwmaatschappij die hun verplichtingen niet nakwam.
En de tijd die ik eringestoken heb is mijn probleem, vervoer ook. En geen zegeltjes, betaalbare bewijzen, ... was allemaal niet nodig.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”