Betekening vonnis??

fiona
Topic Starter
Berichten: 20

Betekening vonnis??

#1 , 02 mei 2008 16:56

Hallo,
Mijn vriend heeft deze week een betekening van een vonnis gekregen via een gerechtsdeurwaarder. Vonnis is uitgesproken op 14 mei 2007.
Wat wil dit eigenlijk betekenen?
Zijn bezoekrecht is wel opgeschort en is veroordeelt tot kosten en onkosten.
Maar een advokaat had ons gezegt dat we moesten wachten op nieuws over die kosten en onkosten van de advokaat van de andere partij en dit is al bijna 1 jaar geleden. Nu ontvangen we een betekening.
Een advokaat kunnen we ons niet meer veroorloven.
Kan mij iemand mij daar iets over uit leggen?
Alvast vriendelijk bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 04 mei 2008 09:36

“Art.1051.De termijn om hoger beroep aan te tekenen is één maand, te rekenen vanaf de betekening van het vonnis...Art.1495.Geen veroordelende beslissing kan worden ten uitvoer gelegd dan nadat zij aan de partij is betekend.”(Gerechtelijk Wetboek).

De betekening-(bevel) strekt ertoe deze termijnen te doen ingaan.

Tenzij u spontaan het verschuldigde betaalt zal dan uitvoerend beslag volgen,na het verstrijken van voornoemde termijnen.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/.Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

fiona
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 05 mei 2008 10:37

En wat gebeurt er indien hij geen hoger beroep wil? Ik neem aan dat hij dus de gerechtskosten zal moeten betalen maar moet hij ook de advokaatkosten betalen van zijn ex vriendin?
Hoe zal dit dan verder gaan als hij geen beroep doet?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”