eerherstel

#durftevragen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

eerherstel

#1 , 18 dec 2018 14:58

Ik zou graag starten als onthaalmoeder nu moet ik van alle inwonenden (mijn man) een model 2 kunnen voorleggen.

mijn man werd 10j geleden veroordeelt wegens zedenfeiten. hij zat zijn straf uit en betaalde de schadevergoeding.

hij woont al zeer lang in Belgie maar heeft de Nederlandse nationaliteit, zowel de feiten, als de veroordeling en het uitzitten van de straf vonden plaats in nederland.

Kan hij dan in belgie eerherstel vragen zodat hij een model 2 kan krijgen?

in nederland is het nooit mogelijk om voor dot soort feiten eerherstel te krijgen. ik hoop dat dit in belgie wel zou kunnen ... en zoniet zou het verschil maken indien hij de Belgische nationaliteit zou aanvragen?

alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2018 15:12

Heeft u hier al geprobeerd om het model 2 te krijgen.?

Eerherstel dit kan een lange tijd duren !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Issued
Berichten: 1227

#3 , 18 dec 2018 15:20

Als de feiten en de veroordeling in NL plaatsvonden, dan heeft uw man toch geen strafblad in België? Of zie ik dat verkeerd.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 dec 2018 15:27

Gegevens opgenomen in het strafblad worden nationaal geregistreerd

Andere landen kunnen wel gegevens opvragen in Nederland, maar dit gebeurt niet standaard bij iedereen. In het buitenland kun je dus in principe weer met een schone lei beginnen, tenzij de autoriteiten ooit een onderzoek naar je gaan doen en de gegevens van het JDS opvragen in Nederland.

Bron: ergens op het internet
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

adizal

#5 , 18 dec 2018 15:45

Dit is mijn veronderstelling, laat ons heel eerlijk zijn, ik denk dat men zeer voorzichtig is met het uitreiken van vergunningen voor het onthaalmoeder of onthaal ouders. Zoals aangegeven moet men een model 2 kunnen voorleggen. De man is Nederlander en heeft hier geen strafblad, maar is de echtgenoot van de dame die hier onthaalmoeder wil worden. Ik denk dat de autoriteit wel zijn oor te luisteren zal leggen in Nederland omdat alle inwonenden gecontroleerd worden of zij al dan niet in aanmerking komen om toezicht te houden op kinderen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”