advocaat die slecht werk heeft geleverd

dverelst
Topic Starter
Berichten: 3

advocaat die slecht werk heeft geleverd

#1 , 29 nov 2018 10:46

Dag Allemaal,

Ik ben 2 jaar geleden met een scheiding begonnen en ik heb met de de advocaat in kwestie eigenlijk best hard afgezien. Mijn initiële gesprek met hem beloofde veel goeds: hij zou me het kindergeld en alimentatiegeld bezorgen en nog een paar andere kleine dingen. Het duurde niet lang voor ik met zijn collega te maken kreeg. Zij was echter net afgestudeerd en ik merkte al snel dat ik alles moest controleren wat ze tegen mij zei. Daarnaast maakte ze m.i. een boel fouten:

1) ze ging enkel verder op de informatie van de tegenpartij zonder enige notie te nemen van wat er werkelijk is gebeurd of mijn versie te vragen.
2) ze sprak haar eigen raad van enkele maanden geleden tegen.
3) Ik heb haar gewezen op deze fouten en daarop begon ze te tieren.
4) Onze eerste drie vergaderingen gingen precies over hetzelfde onderwerp met dezelfde vragen, met dezelfde fouten en waar ik steeds dezelfde informatie moest doorgeven en terug rechtzetten.
5) Ze maakte beloftes die ze niet tijdig of gewoon helemaal niet nakomt.
6) Ze geeft me foute informatie

Na haar laatste tirade werd ik het beu en heb ik een andere advocaat geraadpleegd, die vroeg me of deze advocaat wel had meegedeeld wat zijn prijs per uur was. Ik kan me niet herinneren dat dat me werd meegedeeld, noch vind ik hier enige documentatie van. Nu had ik een kostendossier gevraagd en blijkt dat ik die nog over de 2000€ verschuldigd zou zijn.

Ik weet dat ik veel sneller had moeten weggaan en dat ik een aantal dingen had moeten doen, maar om heel eerlijk te zijn, durfde ik het toen niet.
Als u me hierin wijzer zou kunnen maken met welke stappen ik best kan volgen om die verschuldigde kosten te verwijderen en liefst nog wat terug te krijgen, dan hoor ik dat graag!

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,
David

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding