Vonnis in mijn voordeel

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Vonnis in mijn voordeel

#1 , 19 nov 2018 10:20

Beste forumleden,
Ik heb een vonnis gekregen in mijn voordeel. Mijn vraag is nu wat moet ik doen, ik heb hier geen ervaring mee.
De 1 maand termijn voor hoger beroep is inmiddels verstreken. Ik heb nog niks intvangen van de tegenpartij.
Wat zijn de stappen die ik nu kan nemen?
Ik dank u hartelijk.
Mvg, Popje.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2018 10:33

Als je centen wil van de tegen partij zal je u vonnis moeten laten betekenen door een deurwaarder, en die kan dit dan ook innen in je plaats, zijn kosten worden terug betaald door de tegen partij
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2018 10:42

Dus @denlowie,
Ik hoef niet op bericht te wachten van de advocaat van de tegenpartij? Op google lees je zoveel dat je op den duur het niet meer weet.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 nov 2018 11:00

Als uw vonnis nog niet betekend werd, kan de beroepstermijn uiteraard nog niet verlopen zijn. Die termijn start pas na betekening.

U dient uw vonnis te betekenen. Zolang dat niet is gebeurd, kan u niets verwachten van de tegenpartij.

Vat een gerechtsdeurwaarder en geef hem de opdracht het vonnis te betekenen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 nov 2018 11:09

Hebt u al een afrekening overgemaakt aan (de advocaat van) de tegenpartij?
Begin daarmee.

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 nov 2018 11:14

@scorpioen,
Mijn advocaat wou eerst afwachten of de tegenpartij in hoger beroep zou gaan wat dus niet gebeurt is.Ik wil graag dat iemand met in lekentaal kan uitleggen hie dit alles in zn werk gaat. Ik dank jullie alvast.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 nov 2018 12:23

Uw advocaat maakt de afrekening over aan de advocaat van de tegenpartij, met vraag het bedrag te betalen.
Als er geen beroep wordt aangetekend en niet betaald wordt: vonnis laten betekenen door de gerechtsdeurwaarder en laten uitvoeren door de gerechtsdeurwaarder.

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 nov 2018 09:27

Dank jullie voor de berichten. Ik laat nog weten hoe is het afgelopen.

Mvg.Popje

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 nov 2018 12:44

Beste forumleden,
Ik heb contact gehad met mn advocaat blijkt nu dat de tegenpartij wenst in hoger beroep te gaan.Mijn advocaat kreeg een brief van de advocaat van de tegenpartij beroepshalve wat ik begreep.Het is iets tussen advocaten misschien weten jullie de juiste benaming hiervoor. Maar anyway deze week moet ik op kantoor komen om deze zaak te bespreken met de advocaat. 1: Mijn vraag nu de tegenpartij wil in hoger beroep maar laat zijn advocaat beroephalve een schikking te laten treffen kan iemand mij dit uitleggen? 2: Tegenpartij heeft geen poten om op te staan, hij heeft via allerlei manieren geprobeerd om de rechter te misleiden over zijn betrikkenheid in deze zaak, waarom beroep aantekenen?
3: Als na gesprekken wij niet overeenkomen en tegenpartij beroep aantekent hoelang gaat dit duren?

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet en bedankt jullie alvast.
Mvg, Popje

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 nov 2018 13:03

P.S.
Kan ik de kosten van de advocaat als tegenpartij in hoger beroep gaat kan ik dat terugvorderen?
Ik heb sterk het vermoeden dat tegenpartij deze hele zaal probeerd te rekken, hij heeft de vermogen, ik ben maar een hard werkende moeder die zn gelijk probeerd te halen welke ik heb gehaald bij de vrederechter maar de kosten reizen nu wel de pan uit.
Wat de tegenoartij mij moet terugbetalen is niet kleinschallig laten we dat voorop stellen.

Blaatpraat
Berichten: 3794

#11 , 21 nov 2018 13:20

U kunt de RPV terugeisen, daarmee dekt het toch een gedeelte van de kosten.

bosprocureur
Berichten: 6857

#12 , 21 nov 2018 13:45

RechtsPlegingsVergoeding enkel als u de zaak "wint" natuurlijk, neem ik aan?

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#13 , 21 nov 2018 13:47

@bosprocureur,
Ja, als ik de zaak win.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”