Vonnis in mijn voordeel

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Vonnis in mijn voordeel

#1 , 19 nov 2018 10:20

Beste forumleden,
Ik heb een vonnis gekregen in mijn voordeel. Mijn vraag is nu wat moet ik doen, ik heb hier geen ervaring mee.
De 1 maand termijn voor hoger beroep is inmiddels verstreken. Ik heb nog niks intvangen van de tegenpartij.
Wat zijn de stappen die ik nu kan nemen?
Ik dank u hartelijk.
Mvg, Popje.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2018 10:33

Als je centen wil van de tegen partij zal je u vonnis moeten laten betekenen door een deurwaarder, en die kan dit dan ook innen in je plaats, zijn kosten worden terug betaald door de tegen partij
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2018 10:42

Dus @denlowie,
Ik hoef niet op bericht te wachten van de advocaat van de tegenpartij? Op google lees je zoveel dat je op den duur het niet meer weet.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 nov 2018 11:00

Als uw vonnis nog niet betekend werd, kan de beroepstermijn uiteraard nog niet verlopen zijn. Die termijn start pas na betekening.

U dient uw vonnis te betekenen. Zolang dat niet is gebeurd, kan u niets verwachten van de tegenpartij.

Vat een gerechtsdeurwaarder en geef hem de opdracht het vonnis te betekenen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 nov 2018 11:09

Hebt u al een afrekening overgemaakt aan (de advocaat van) de tegenpartij?
Begin daarmee.

popje
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee