Aangetekende brief van rechtbank van eerste aanleg

alminoo
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Aangetekende brief van rechtbank van eerste aanleg

#1 , 02 nov 2018 15:17

Mijn moeder heeft een aangetekende brief gekregen van de rechtbank van eerste aanleg van Dendermonde.
Er staat Artikel 127 WSV: -Over de vordering van de Procureur des Konings tot verval van de strafvordering ingevolge overlijden van (Naam van man die wij niet kennen), inverdenkinggestelde
Mijn moeder kent die man niet en de brief is naar ons oude adres verstuurd waar wij al 5 jaar niet wonen, onze oude buur heeft deze aan ons bezorgd.
Wat is dit en waarom krijgt mijn moeder deze brief vandaag?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 02 nov 2018 15:40

Raar dat een aangetekende brief op een adres terecht komt waar je 5 jaar niet meer woont en dat de oude buur deze aan u heeft bezorgd????? Aangetekende brieven moeten toch afgetekend worden door geadresseerde

alminoo
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2018 15:47

Ja ik vind dat ook heel raar, en ook dat ze nog nooit van die man gehoord heeft.

Reclame

alminoo
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2018 16:16

Dus ik heb net deze nieuwsartikel gezien, dit gaat over deze aangetekende brief. Kan mijn moeder dan een schadevergoeding krijgen door dit?

https://www.hln.be/regio/wetteren/straf ... AiFl2y8yOo

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 02 nov 2018 16:18

Was de brief wel aan haar gericht, en niet aan der huidige bewoner van uw oude adres? Mogelijks heeft die dezelfde naam als die veel voorkomend is zoals bvb Janssens, Pieters ,....

CityBird
Berichten: 792

#6 , 02 nov 2018 16:56

Dus ik heb net deze nieuwsartikel gezien, dit gaat over deze aangetekende brief. Kan mijn moeder dan een schadevergoeding krijgen door dit?
En welke schade heeft jouw moeder dan geleden?

alminoo
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 nov 2018 16:25

Mijn moeder haar naam is geen typische Vlaamse naam dus de brief is niet naar iemand anders gericht en we moesten allemaal 5 jaar geleden bloed trekken maar van schade weet ik wel dat we toen al 300 euro kregen omdat we alles van voeding moesten weg gooien.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 nov 2018 11:41

al eens contact opgenomen met de briefschrijver? Meestal staan daar toch gegevens van de verzender op?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”