corrupt plaatsvervangend vrederechter

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

corrupt plaatsvervangend vrederechter

#1 , 07 apr 2008 15:24

Mijn kinderen hadden als eigenaars een huurprobleem. Ze werden ten onrechte bij verstek veroordeeld door [geanonimiseerd] plaatsvervangend vrederechter van [geanonimiseerd] ook al hadden ze geen gerechtsbrief gekregen. Ik was wel aanwezig in de zaal voor een andere zaak (ze beseften dat wel niet) en hoorde hoe de advocaat van de tegenpartij, [geanonimiseerd], stond te fluisteren tegen [geanonimiseerd], waarop deze antwoordde: "een stempel, geen probleem, deze voormiddag...." Weer gefezel van [geanonimiseerd] en daarna: "Scheur dat eerste blad eraf'. Wat me toen een raadsel leek, is nu opgehelderd, toen het verstekvonnis kwam: [geanonimiseerd] en [geanonimiseerd] hebben zelf gerechtsbrieven "gemaakt". Ze moeten postbeambten hebben omgekocht om een stempel te zetten op een blauwe kaart (en te antidateren) en de handtekening van mijn zoon na te doen. Hij heeft hoegenaamd geen gerechtsbrief gekregen en toch beweren ze dat hij een gerechtsbrief heeft ondertekend; Wat mijn dochters betreft, die zouden "verhuisd" zijn; de postbode had dat erop geschreven, stond er in het vonnis. Dat is larie, het is hier altijd dezelfde postbode, al jarenlang, en die weet maar al te goed dat eniet verhuisd zijn, hij kent ons zeer goed en bij naam. [geanonimiseerd] schrijft zelfs in zijn vonnis dat mijn kinderen , of hun moeder, het zover hebben gedreven dat ze de postbode wisten te overtuigen om erop te schrijven:"verhuisd"!!!! Een echte schande.
Wat kunnen we doen tegen zo'n valsheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 07 apr 2008 15:38

Ik zou voorzichtig zijn met zomaar namen te gaan noemen op een forum ... kan u later problemen veroorzaken (laster en eerroof) als u in het ongelijk gesteld wordt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 07 apr 2008 16:14

Ik zeg de waarheid.

Reclame

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#4 , 07 apr 2008 17:33

Ik zeg de waarheid.
Maugham, met alle respect voor uw gevoelens van woede en frustratie, maar het is ons beleid dat we geen personen met naam en toenaam vermelden op het forum.

Ik heb de betreffende passages dan ook geanonimiseerd.

U kan onze forumregels hier nalezen: http://www.juridischforum.be/forum/licence.php

Dank voor uw begrip,

de webmaster
Gelieve onze redactie te contacteren via het [url=http://www.juridischforum.be/forum/contact_form.php]contactformulier[/url]

Vaoke
Berichten: 400

#5 , 25 apr 2008 01:14

Het aspect voor wat betreft het al dan niet vermeende aandeel van De Post.. dat kan u het voorwerp doen uitmaken van een "interne audit" (lees: onderzoek) bij de postdiensten!
Raadpleeg voor dat doel hun website:
http://www.post.be/site/nl/customerserv ... /home.html
Wees er van overtuigd.. dat zijn zeer integere ambtenaren; het maakt voor hun niet uit wie er allemaal is betrokken in het conflict.
Overigens is het goed om weten dat het plaatsen van een geantidateerde datumstempel nogal wat mensen op het lokale kantoor in de problemen kan brengen.. want bedoelde zending blijft traceerbaar met de een of andere status!

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

#6 , 26 apr 2008 07:52

Hartelijk dank voor uw antwoord. Een ding is zeker: ze hebben nooit een aangetekende brief gekregen, de postbode hier zou nooit opschrijven "verhuisd" en wij hebben dat zker nooit opgestoken zoals Ch De N. suggereerde in zijn vonnis. Waarom zouden D. N. en adv J. D. R anders staan fluisteren over een stempel geen probleem, deze voormiddag...Scheur dat eerste blad eraf. En dat noemen ze een "vredegerecht"!!!!

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#7 , 26 apr 2008 13:40

er is ook nog iets als youtube / media etc. etc.

Maar je moet goed opletten want voor je het zelf weet kan het gebeuren dat het tegen je keert.


kan je niet berusten in het vonnis van de vrederechter dan staat er nog een mogelijkheid voor je open en dat is (tijdig) in hoger beroep gaan

In hoger beroep kan je zeker en vast je schriftelijke motivatie overhandigen aan de rechter die het hoger beroep zal behandelen

Deze kan het vonnis van de vrederechter teniet doen

RR

paling
Berichten: 280

#8 , 26 apr 2008 13:56



kan je niet berusten in het vonnis van de vrederechter dan staat er nog een mogelijkheid voor je open en dat is (tijdig) in hoger beroep gaan

In hoger beroep kan je zeker en vast je schriftelijke motivatie overhandigen aan de rechter die het hoger beroep zal behandelen

Deze kan het vonnis van de vrederechter teniet doen

RR
en wat zijn de basisvoorwaarden om tegen een vonnis in beroep te gaan van een vrederechter ?

djanodive
Berichten: 326

#9 , 30 apr 2008 16:03

Vergeet trouwens niet dat postbodes zeker kunnen omgekocht worden. Soms voor een pintje. Zeker niet allemaal hé, maar overal kunnen mensen omgekocht worden.

Dus het kan perfect zijn dat daar inderdaad iets gebeurt is. En daarom nog niet door de gebruikelijke postbode, want als die in verlof is, komt er een ndere met de brieven langs. En in het postkantoor zelf kan er ook heel wat gebeuren.

Je kan eventueel klacht indienen bij de opst wegens vervalsing van geschrifte, want een handtekening nabootsen is niet zomaar een kleine daad. Dit kan ernstige gevolgen hebben.

Ik wil je er trouwens nog op wijzen dat meestal bij een oproeping voor de rechtbank er niet alleen een document van de post voor ontvangst van de brief moet getekend worden, maar dat er aan de brief nog een document hangt van de rechtbank dat ook moet ondertekend worden. Indien er op dit document RP staat, dan mag volgens mij een derde ook tekenen. Dit kan bijvoorbeeld de vruow zijn, de dochter, ...maar vermoedelijk niet de buurman. De ondertekenaar moet vermoedelijk op het betreffende adres woonachtig zijn.

Ik zou ook in Hoger Beroep gaan als je 100% zeker bent dat de brief niet afgetekend is door jouw zoon of een 'derde' indien dit van toepassing is.. En ondertussen moet je bij de post eens langsgaan en daar de zaak bekijken.

Vergeet trouwens niet dat de postbode een briefje meeheeft dat getekend moet worden en als de postbode terug in de post aankomt, dan word dit document niet enkel ingescand om aan te geven of de brief al dan niet uitgereikt is bij de egadresseerde, maar het vakje waar de handtekening komt wordt door een andere postbediende ingescand en op de computer bewaard, net als het originele document zelf. Dus dit kan desnoods opgevraagd worden. Daarom zou ik een klacht bij de post indienen.

Het andere document dat aan de enveloppe hangt, word terug opgestuurd naar de rechtbank, waar het vermoedelijk nog enige tijd bewaard word.

Dus je komt er wel uit.

Eddy009
Berichten: 187

#10 , 16 mei 2008 14:16

Beste,

De andere gebruikers stellen heel terecht dat je wel heel zeker moet zijn van jouw beschuldigingen. Dat één persoon corrupt is, daar wil ik nog inkomen, maar een hele groep ... . Enfin, ik neem aan dat je zeker bent van jouw stuk.

Volgende stappen kunnen worden ondernomen :

vonnis bij verstek : de eerste stap is verzet aantekenen tegen het vonnis. Dit impliceert wel meteen dat de zaak door dezelfde rechtbank zal worden behandeld (het zou wel heel toevallig zijn, moest net die plaatsvervanger zetelen). De termijn om verzet aan te tekenen bedraagt 1 maand na betekening van het vonnis (het moment waarop de Gerechtsdeurwaarder het vonnis 'officieel' komt overhandigen).

In principe (er zijn een paar uitzonderingen) kan je het verzet overslaan en ka je meteen hoger beroep aantekenen. Misschien voel je je veiliger voor de beroepsrechtbank, doch dit betekent wel dat je een van jouw beide aanleggen verliest (tegen het verzetvonnis kan je beroep aantekenen, tegen het beroepsvonnis niet, behoudens cassatie maar dit is niet van toepassing).

Er bestaat ook nog een specifieke procedure, nl. verhaal op de rechter, zoals beschreven in art. 1140 ev. Ger. W. Lees dit misschien eens na.

Wat de postdiensten betreft : in eerste instantie de post vriendelijk aanschrijven (voor het adres zie hun website), indien dit niets oplevert klacht bij de politie neerleggen.

Succes

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#11 , 16 mei 2008 15:04

Vergeet trouwens niet dat postbodes zeker kunnen omgekocht worden. Soms voor een pintje. Zeker niet allemaal hé, maar overal kunnen mensen omgekocht worden.

Dus het kan perfect zijn dat daar inderdaad iets gebeurt is. En daarom nog niet door de gebruikelijke postbode, want als die in verlof is, komt er een ndere met de brieven langs. En in het postkantoor zelf kan er ook heel wat gebeuren.

Je kan eventueel klacht indienen bij de opst wegens vervalsing van geschrifte, want een handtekening nabootsen is niet zomaar een kleine daad. Dit kan ernstige gevolgen hebben.

Ik wil je er trouwens nog op wijzen dat meestal bij een oproeping voor de rechtbank er niet alleen een document van de post voor ontvangst van de brief moet getekend worden, maar dat er aan de brief nog een document hangt van de rechtbank dat ook moet ondertekend worden. Indien er op dit document RP staat, dan mag volgens mij een derde ook tekenen. Dit kan bijvoorbeeld de vruow zijn, de dochter, ...maar vermoedelijk niet de buurman. De ondertekenaar moet vermoedelijk op het betreffende adres woonachtig zijn.

Ik zou ook in Hoger Beroep gaan als je 100% zeker bent dat de brief niet afgetekend is door jouw zoon of een 'derde' indien dit van toepassing is.. En ondertussen moet je bij de post eens langsgaan en daar de zaak bekijken.

Vergeet trouwens niet dat de postbode een briefje meeheeft dat getekend moet worden en als de postbode terug in de post aankomt, dan word dit document niet enkel ingescand om aan te geven of de brief al dan niet uitgereikt is bij de egadresseerde, maar het vakje waar de handtekening komt wordt door een andere postbediende ingescand en op de computer bewaard, net als het originele document zelf. Dus dit kan desnoods opgevraagd worden. Daarom zou ik een klacht bij de post indienen.

Het andere document dat aan de enveloppe hangt, word terug opgestuurd naar de rechtbank, waar het vermoedelijk nog enige tijd bewaard word.

Dus je komt er wel uit.
Ik wil even quoten op het gedeelte van de aangetekende zending en het bijhorend briefje voor de post.
Enkele weken geleden werd bij ons een aangetekende brief aangeboden door de postbode maar niemand thuis. in onze brievenbus was geen briefje te vinden.......
enkele weken later komt de destijds aangeboden brief toe in een gewone enveloppe van de afzender. stomverbaasd dat we niets wisten van deze zending gaan we ons beklag doen bij de post. na veel vijven en zessen blijkt dat de postbode het voor ons bestemde briefje heeft laten wegwaaien en dit uit schrik voor de job nooit heeft gezegd tegen zijn of haar chef.
Zo'n klootzakkerij kan U als ontvanger van de aangetekende brief wel zwaar opbreken !
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#12 , 16 mei 2008 15:42

Zo'n klootzakkerij kan U als ontvanger van de aangetekende brief wel zwaar opbreken !
Wat wil je? Met al die (politieke?) benoemingen...vriendjes politiek...mijn schoonzus is ook facteur bij de 'Belgian Post' maar de kans is klein dat ze weet dat 12*12 gelijk is aan 144.

T'wordt tijd dat er corurrentie komt op de brievenmarkt...tot zover mijn persoonlijke mening!

djanodive
Berichten: 326

#13 , 01 jun 2008 14:51

Wat betreft die postbode die zijn job kan verliezen. Ik kan die man wel volgen.

De werking van de post is echt een kloteding. Ik zeg u dit uit eerste bron.

Ik heb zelf onlangs een aangetekende met ontvangsbewjis opgestuurd. Ik kreeg reeds reactie van de ontvanger van de brief maar het ontvangstbewijs bleef weg. Ben naar de post geweest, heb dit gemeld, maar geen reactie.

Daarna nog 's naar de post, klachtformulier ingediend en enkele dagen later kreeg ik een duplicaat van het ontvangstbewijs.

Een week later krijg ik brief van de post zelf dat ik een kopij van mijn verzendbewijs moet opsturen naar hen en dat ze mijn klacht dan zullen onderzoeken. maar het was reeds een week eerder al opgelost.

Snapje...

Heb je trouwens een bewijs gekregen van de post ivm die aangetekende brief? Als je een bewijs krijgt met de reden dat er iets is misgelopen, kan je dat ook eventueel gebruiken om uzelf te verontschuldigen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”