Verdedigen van naaste verwant

Noordhoek
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Verdedigen van naaste verwant

#1 , 30 okt 2018 09:57

Geachte,
Gisteren stond ik een vriend bij die voor de vrederechter moest verschijnen wegens een huurgeschil met de huisbaas , er waren woorden gevallen omdat de persoon in kwestie teveel gedronken had , geen fysieke aanval , enkel een woordenwisseling , huur wordt steeds correct betaald , huis en tuin perfect onderhouden , het was een momentaan iets , huisbazin is zelf advocate geweest en kent de weg , ik heb ervoor gezorgd dat de vriend in kwestie een prodeo advocaat had , huisbaas wou - ondanks drie- zes - Negen contract - dat meneer direct verdween , onredelijke eisen , drie maand wederverhuringsvergoeding oa waardoor persoon in kwestie compleet op van de stress was , geen
Minnelijke schikking , direct dagvaarding , advocaten onder elkaar hadden natuurlijk al schikkingen getroffen en mijn vriend , die sociaal niet van de sterkste is , was compleet van de Kaart , de financiële eis is gelukkig van tafel geveegd maar mijn ergernis was ontzettend groot toen ik gisteren op het vredegerecht niet de advocaat van de tegenpartij zag verschijnen maar haar zoon , die tevens ook advocaat is maar bij mijn weten niet werkt voor het bureau van de advocaat van de tegenpartij, kan dit ? In de codex van advocaten staat nochtans dat dit
Getuigt van partijdigheid en dat advocaten noch naaste verwanten mogen verdedigen , noch mensen met wie ze onder een dak leven , ik ben werkelijk geschokt over de
Arrogantie en het onfatsoen waarmee
Mijn vriend in deze werd behandeld , kunnen jullie mij hier een antwoord
Op geven ? Mvg Katrijn Van Loo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#2 , 30 okt 2018 10:08

Deontologisch is dat inderdaad verboden om op te treden als advocaat voor een familielid. Was hij daar effectief in de hoedanigheid van advocaat?

Noordhoek
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2018 19:39

Ja , de advocaat van de tegenpartij en de advocaat van beklaagde hadden onderling reeds schikkingen getroffen , om de kolossale boete die mijn vriend boven het hoofd hing te vermijden , de advocate van tegenpartij was dis niet aanwezig maar dus wel de zoon van de tegenpartij, die daar dus wel aanwezig was in functie, kan hier klacht tegen worden ingediend ?

Reclame

Noordhoek
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 okt 2018 09:09

Beste Edgar,
ik merk op dat ik een nieuwe reactie heb binnengekregen maar kan helemaal niks terugvinden,
kan het zijn dat er iets fout gelopen is ?

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 31 okt 2018 09:24

Zou het kunnen dat u een privébericht ontvangen hebt van een zekere Edgar?

Kijk eens rechtsboven onder "privéberichten", vindt u daar iets?

Noordhoek
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 okt 2018 09:32

neen, jammer genoeg niet
ik zou hier heel graag een antwoord op kennen

Noordhoek
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 okt 2018 10:26

[quote="Noordhoek"]Geachte,
Gisteren stond ik een vriend bij die voor de vrederechter moest verschijnen wegens een huurgeschil met de huisbaas , er waren woorden gevallen omdat de persoon in kwestie teveel gedronken had , geen fysieke aanval , enkel een woordenwisseling , huur wordt steeds correct betaald , huis en tuin perfect onderhouden , het was een momentaan iets , huisbazin is zelf advocate geweest en kent de weg , ik heb ervoor gezorgd dat de vriend in kwestie een prodeo advocaat had , huisbaas wou - ondanks drie- zes - Negen contract - dat meneer direct verdween , onredelijke eisen , drie maand wederverhuringsvergoeding oa waardoor persoon in kwestie compleet op van de stress was , geen
Minnelijke schikking , direct dagvaarding , advocaten onder elkaar hadden natuurlijk al schikkingen getroffen en mijn vriend , die sociaal niet van de sterkste is , was compleet van de Kaart , de financiële eis is gelukkig van tafel geveegd maar mijn ergernis was ontzettend groot toen ik gisteren op het vredegerecht niet de advocaat van de tegenpartij zag verschijnen maar haar zoon , die tevens ook advocaat is maar bij mijn weten niet werkt voor het bureau van de advocaat van de tegenpartij, kan dit ? In de codex van advocaten staat nochtans dat dit
Getuigt van partijdigheid en dat advocaten noch naaste verwanten mogen verdedigen , noch mensen met wie ze onder een dak leven , ik ben werkelijk geschokt over de
Arrogantie en het onfatsoen waarmee
Mijn vriend in deze werd behandeld , kunnen jullie mij hier een antwoord
Op geven ? Mvg

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 31 okt 2018 10:49

Lijkt mij voer voor de stafhouder van de balie waar de advocaat in kwestie ingeschreven is.
"sowieso" schrijf je zo.

Noordhoek
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 okt 2018 11:23

dat lijkt me ook het geval maar ik wil heel zeker zijn vooraleer ik actie onderneem, momenteel regeert vooral verontwaardiging en dat is een slechte raadgever , weet u of er kosten zijn verbonden aan klacht neerleggen bij een stafhouder ? en of ik dit ook als derde kan doen ?

Noordhoek
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 nov 2018 09:08

Edgar, net terug nieuws gekregen dat ik een bericht heb ontvangen van jou maar nogmaals niks te zien, vind het verschrikkelijk jammer want alle relevante info is meer dan welkm, misschien eens proberen versturen in privé berichten als je dat ziet zitten ?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”