Griffier acteren

Atos
Topic Starter
Berichten: 72

Griffier acteren

#1 , 29 okt 2018 11:50

Onlangs had ik in een zaak een vraag die ik gesteld had en vroeg de griffier om dit te acteren.
De griffier keek naar de rechter en de rechter schudde het hoofd om niet te acteren.
Voor zover ik weet moet een griffier acteren als dit gevraagd wordt en zeker niet dat de rechter kan beslissen of dit mag of niet.
Hoe zit het ivm acteren ?
Indien mijn veronderstelling juist is, wat kan ik ondernemen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 okt 2018 11:58

Dit is zeker niet toegestaan en de rechter maakt hier een zware fout. Je kon op dat moment een schorsing van het debat vragen en een tussenkomst van de stafhouder vragen. Er kan ook klacht worden ingediend hiervoor.

Natuurlijk moet dit ook in perspectief geplaatst worden. Als u letterlijk vraagt om alles te laten acteren wat door u gezegd wordt kan dit geweigerd worden door de griffier daar het de vlotte verloop tegenwerkt.

Atos
Topic Starter
Berichten: 72

#3 , 29 okt 2018 12:10

B.Debuck,

Ik dacht ook dat dit niet kon. Het betreft 2-3 zinnen die ik vroeg om te acteren, zeker niet alles. Verder heb ik niets anders gevraagd dus zeker ook niet omdat ik constant vroeg.
De zaak is voorbij, te laat voor een schorsing aan te vragen dus. Ik had een advocaat die daarop zou moeten reageren hebben, is ook niet gebeurd.

Wat kan ik nog ondernemen?
Klacht bij HRJ? stafhouder?
Wat brengt dit teweeg voor de zaak zelf? moet dit dan opnieuw voorkomen wegens gedrag rechter?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”