Mag jeugdzorg kinderen zonder enige waarschuwing uit huis halen

Kevinkosters
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Mag jeugdzorg kinderen zonder enige waarschuwing uit huis halen

#1 , 20 okt 2018 04:12

Beste mensen, jeugdzorg heeft mijn twee dochters van 6j en 8maandbij ons weggehaald en dit terwijl ze niks te kort kwamen wij zij super goed voor onze kinderen kunnen ze dit doen en zonder enige waarschuwing en wat kan ik hier tegen doen bij wie moet ik zijn voor hulp of info over onze rechten,ik dacht dat ze dit pas deden als ze alles hadden geprobeerd maar nee zonder een waarschuwing ineens de kinderen afnemen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 20 okt 2018 08:33

Als jeugdzorg kinderen weghaalt, zeker onder het jaar, moeten er ernstige verontrustingen zijn. Jeugdzorg beslist dit niet op eigen houtje. Het is een jeugdrechter die beslist of eventueel eerst een procureur in geval van hoge nood.

Het is niet gebruikelijk dat u niet op de hoogte bent waarom de kinderen zijn weggehaald. Neem contact op met de lokale politie om u verder te bevragen IVM de reden. Op kantooruren kan u naar het jeugdparket bellen met uw vragen.

Kevinkosters
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 okt 2018 10:07

Wegens verontrustingen over de veiligheid maar bij de jeugdrechter ging het gewoon omdat de verblijfplaats te klein was toch sliepen de kinderen apart de oudste op uitklapzetel en de jongste in de box en moeten ze niet eerst andere oplossingen zoeken voor ze ze kunnen afpakken tegen mij zelf is totaal niets gezegd de jeugdrechter zei enkel dat we appartement moeten huren en dat ze dan wel kunnen terug komen maar sociale dienst willen dit lang laten duren ook hadden ze belooft ze samen te houden maar nu hebben ze de jongste naar mechelen gebracht ook heb ik nog niks van papieren waar iets van uitleg opstaat waar moet ik zijn om dit na te gaan enzo

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2018 11:01

Baby's moeten in een kinderbedje slapen, niet in een box of op een zetel. Er zijn al (te) veel kindjes gestorven doordat ze geen correcte slaapplek hadden.

Het jeugdparket treedt daar sinds kort harder in op.

Kevinkosters
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 okt 2018 11:17

Het kind op de zhet zetel bed is 6j en de baby 8m sliep in haar box op een matras hetzelfde als in een babybed

Kevinkosters
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 okt 2018 11:23

En ook is ons geen info gegeven totaal niets als ze ons dat hadden gezegd had ik dat onmiddelijk opgelost maar eerst zeiden ze dat er geen probleem was om dan 2dagen later de kinderen komen halen normaal moeten ze toch eerst alle andere soorten van hulp proberen voor ze u kinderen mogen komen halen en tot nu hebben wij niks van info heb nu juist de directeur van ckg gesproken en inzage dossier gevraagd hij wist niet veel maar ging proberen het crisisteam te kunnen praten om mij dan wat meer info te geven

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 20 okt 2018 15:16

Dus toch al voor de jeugdrechtbank.
Dan zal er inderdaad een POS situatie aan de basis liggen.
Problematische opvoedingssituatie.
En ja de rechter kan dat onmiddellijk.

Kevinkosters
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 okt 2018 18:05

Ja maar geen pos situatie hoor wij logeerde wel op een te kleine studio maar toch sliepen de kinderen apart dit is nog geen reden om ze af te pakken vind ik de jeugdrechter zei enkel van een appartement te huren en dan kunnen ze terug komen jeugdzorg wou het wel erger maken dan het is was al blij dat de rechter gezond verstand en mensenkennis had

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 20 okt 2018 19:21

U kan ofwel voldoen aan die voorwaarden ofwel in beroep gaan bij jeugdhof.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”