Vluchtmisdrijf

KarenT
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vluchtmisdrijf

#1 , 18 okt 2018 15:23

Ik ben veroordeeld tot vluchtmisdrijf (met stoffelijke schade)
Na een heel lange procedure voor de rechtbank, ik weiger te bekennen dat ik het was omdat ik het niet was.
Enige bewijs tegen mij was 1 getuige die mij doorgaf. Ook zijn verklaring klopte langs geen kanten, maar bon.
Dit allemaal even terzijde,

Ik ben een student die criminologie studeert en later wel eventueel bij de overheid wil werken.
Alleen hoe zit dit dan met mijn strafblad?
Ik ben veroordeeld in correctionele rechtbank, omdat ik tegen de beslissing in beroep ben geweest.
Wanneer wordt deze gewist? of moet ik een eer en herstel laten aanvragen (wat niet kosteloos is)


Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 okt 2018 10:16

Wanneer wordt deze gewist? of moet ik een eer en herstel laten aanvragen (wat niet kosteloos is)
Niet.

Maar dat betekent daarom nog niet dat ze ook op het uittreksel van je strafregister gaan blijven staan...

https://www.pauwelsadvocaten.eu/just-a- ... oe-kan-dat

Er is nog één speciaal geval: vonnissen die meer dan 3 jaar geleden zijn uitgesproken en waarbij u veroordeeld werd tot een gevangenisstraf van maximum zes maanden, tot een eenvoudige schuldigverklaring, tot een geldboete van maximum 500,00 EUR of tot een geldboete (ongeacht het bedrag ervan) opgelegd krachten de Wegverkeerswet. Ook deze veroordelingen werden niet vermeld op het uittreksel voor zover u niet ontzet werd uit uw rechten of u niet vervallen verklaard werd van uw nationaliteit (voor een periode die de duur van 3 jaar overstijgt). Het is dus belangrijk om op te merken dat deze uitspraken nog steeds opgenomen blijven op uw strafregister, maar dat ze niet vermeld worden op het uittreksel.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”