beslag

janva
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

beslag

#1 , 17 okt 2018 15:59

Beste,

Ik heb momenteel enkele schulden lopen die betrekkelijk klein zijn maar die ik niet ineens kan afbetalen.
De deurwaarden heeft beslag gelegd op enkele goederen in huis.
Momenteel betrek ik echter een woning die bemeubeld verhuurd is aan mij.
Hiervoor is destijds door de immo makelaar en de verhuurder het huurcontract geregistreerd via de federale overheid
alsook een registratie voor de plaatsbeschrijving en inboedel met bijhorende foto's.
Die registraties zijn toch een wettig bewijs, niet?
Kan de deurwaarden dan nog beslag leggen op die geregistreerde meubels van derden?
Mijn persoonlijke dingen aanslaan kan ik aanvaarden, maar die van derden lijkt mij vreemd, zeker als die door registratie
beschermd zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2018 19:02

Die derden die beweren eigenaar te zijn moeten het nodige doen. U moet hen op de hoogte brengen van het beslag.

janva
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2018 20:47

dus die registraties betekenen compleet niets, ook al zijn ze uitgevoerd door de eigenaar via de federale registratie?
erg vreemd lijkt mij

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 19 okt 2018 22:18

dus die registraties betekenen compleet niets, ook al zijn ze uitgevoerd door de eigenaar via de federale registratie?
erg vreemd lijkt mij
Slechte deductie en in geheel niet wat scorpioen zegt.

De registraties zijn nodig zodat de 'werkelijke eigenaar' de goederen kan terugvorderen (of revindiceren, met een moeilijk woord). Het initiatief ligt hiervoor bij hem.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 19 okt 2018 22:36

En als u deze niet in kennis stelt ....zal u aansprakelijk zijn voor het wegmaken van de goederen die geregistreerd staan.
Want die registratie zal wel gelden tgo u zie uw contract en wat u als plaatsbeschrijving getekend hebt.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”