Verderwerking met advocaat

chateau1977
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verderwerking met advocaat

#1 , 08 okt 2018 13:35

Ik heb onlangs emails gestuurd en gekregen van mijn advocaat. Ik zal deze plakken en kopiëren.

ik (25/9): Ik dacht het vonnis gepland was voor 9 of 10 september. Kan me vergissen. Heeft u ondertussen al iets vernomen van de rechtbank ivm vonnis of uitspraak??

advocaat (26/9) : Ik zag dat het gisteren in de poste at en zal het vandaag doornemen.

Ik (06/10) : Ik stuur nogmaals een email omdat na email contact en verschillende malen telefonisch contact er mij tot heden de nodig informatie en antwoorden niet zijn gegeven ivm met het vonnis of uitspraak of hoe je het mag verwoorden. Nogmaals ik vermoed dat het vonnis rond 10 september is uitgesproken en aangezien er maar een maand tijd is om beroep aan te tekenen is dit wel al uiterst 5 voor 12 aan het worden !!!!!!

Dus nogmaals mijn vraag om mij te informeren !!!! Als ik geen beroep meer kan aantekenen wegens te late informatie wie gaat dan verantwoordelijk zijn ??

En gelieve geen kosten aan te rekenen voor deze email (telkens 10 euro) want is kan er echt niet aan doen dat jullie te laks zijn om een passend antwoord te geven !!

Doe er iets aan aub want ik vind dit echt onprofessioneel en weinig respect getuigen tov mij !!!

Advocaat (08/10): Het vonnis is inderdaad reeds uitgesproken. Ik dacht dat u reeds de bespreking ervan was gezonden. Dat gebeurt dan ook eerstdaags.
Anderzijds is er geen enkele reden tot paniek. U gaat er ten onrechte van uit dat er maar één maand is om beroep aan te tekenen, en dit vanaf de uitspraak.
Dit is niet zo. De termijn begint maar te lopen na betekening van het vonnis. Dus het is helemaal geen 5 voor 12; de klok loopt zelfs nog niet.

Maar ik moet hier ook opmerken dat ik de toon van je mail niet kan en niet hoef te pikken.
Ik zal u nog een bespreking van het vonnis bezorgen, en daarin zal ik u laten weten of ik gelet op deze mail nog langer voor u kan optreden ja dan neen.

Ik (08/10): U had mij op 26/09/2018 een email gestuurd dan u op die dag het vonnis zou doornemen. Aangezien ik tot vandaag geen email daaromtrent had verkregen en ik verkeerdelijk dacht dat ik maar een maand tijd van 12 september begon ik me ernstige zorgen te maken.

U heeft toch zelf aan in u laatste email dat u dacht dat u de bespreking reeds had verzonden. Daar kan ik toch niks aan doen of aan veranderen.

Ik als gewoon persoon kan toch moeilijk weten dat het vonnis nog moet getekend worden en dan pas de periode van 1 maand in gaat. Ik heb die informatie van u maar vandaag gekregen.

Dat is ook de reden van de ‘’toon’’ van mijn vorige email omdat ik er vanuit ging dat ik maar een paar dagen tijd meer had en zodoende wat druk wou opleggen aangezien ik eerder al een email had gestuurd en gebeld had. Zoals eerder vermeld wist ik niet dat die periode van een maand pas later in gaat.

Ik zal nu wachten op u bespreking en een woordje uitleg van het vonnis en datum wanneer het vonnis zal getekend worden.



Nu is mijn vraag of mijn advocaat door die 4 emails zomaar de samenwerking kan stopzetten ??? Ondertussen 25.000 euro aan uitgegeven en zou ik nog es een nieuwe advocaat gaan moeten opzoeken dus mijn vraag kan dit zomaar???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 okt 2018 23:14

De advocaat kan perfect besluiten u niet langer te (willen) vertegenwoordigen. Dat gaat in beide richtingen.

Hij zal u een finale stand van zaken meegeven, de nodige stukken overmaken en de zaak als afgesloten beschouwen indien hij wenst te stoppen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”