Kinderalimentatie berekening

Olivia16
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kinderalimentatie berekening

#1 , 04 okt 2018 18:44

Hallo

Mijn partner heeft 2 kinderen met ex (14 en 12j) en na onenigheid gaat de zaak nu (na 10 jaar) voor de rechtbank komen. Ze eist meer geld want haar inkomen is gezakt (langdurig ziek) en wilt dat we de kinderen meer nemen nog want ze heeft rust nodig (we werken fulltime en zij is al 1 jaar thuis, psychische problemen).
Vraag is nu - telt mijn inkomen ook mee in de berekening? Vind dat raar. Is toch tussen mn partner en zijn ex? Ja hij woont samen dus zijn woonlasten zijn lager (50%). Ik verdien best goed dus dat gaat wel een invloed hebben dan... We hebben ook 2 kinderen samen nog (7 en 2).
Mn advocaat vraagt nu loonstroken op van mn vriend alsook van mij omdat we samenwonen (niet gehuwd). Kan ik dit weigeren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 05 okt 2018 11:03

Er moet enkel rekening worden gehouden met het inkomen van de ouders van de kinderen voor wie onderhoud dient betaald te worden. In dit geval geldt enkel het nettojaarinkomen van uw partner, want het gaat om zijn kinderen.

Al gaat het om een langdurige ziekte en verminderd inkomen bij tegenpartij, dat neemt niet weg dat dit in de toekomst nog kan veranderen te goede. Hou daar rekening mee in de pleidooien. Veel vragen stellen en mogelijke voorstellen poneren. Wat als de kinderen meerderjarig worden? Wat als ze verder studeren? Wat als ze zijn afgestudeerd. Wie draagt welke kosten? Wie heeft/krijgt de kinderen ten laste? Kinderbijslag? Ziekenfonds? Wie verzorgt in hoofdzaak de administratie? Wie vraagt de studietoelagen aan en heeft meeste kans om die te verkrijgen? Beste om een kindrekening te openen voor elk kind en alle inkomsten en uitgaven van daar te beheren? enz...

Olivia16
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2018 16:15

Ok merci, dat dacht ik al. Vreemd dat onze advocaat dan ook mijn salaris opvroeg ‘omdat we samenwonen’?!

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”