Vrederechter

Paul1944
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vrederechter

#1 , 30 sep 2018 16:12

Twee weken geleden moest ik op vraag van mijn buurvrouw voor de vrederechter in Sint Niklaas verschijnen wegens overhangende takken. Mijn buurvrouw startte haar betoog vrij arrogant en de vrederechter leek mij hier niet blij mee. De takken moesten allemaal tot op de scheiding worden verwijderd volgens mijn buurvrouw. De vrederechter vroeg mij of ik de takken ordentelijk wilde snoeien, wat ik ook wil doen. Toen de (arrogante) buurvrouw vroeg om dit op papier te zetten wijgerde de vrederechtet dit resoluut. U snoeit meneer zei ze mij en voor de rest stuur ik dit gewoon als inlichting aan de wijkagent! Punt! eindigde ze boos naar mijn buurvrouw snauwend. Ik stel me nu echter de vraag welke waarde deze uitspraak heeft want er staat compleet niets op papier. Als ik dus op vb 2 meter hoogte snoei zonder dat dit storend is voor de buurvrouw,is dat dan voldoende? Wie heeft ervaring met dit soort uitspraken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2018 17:29

Je moet ze snoeien tot helemaal boven, als je dit niet zo doet en ze gaat terug naar de vrederechter zal dit niet zo gemakkelijk verlopen, en de wijkagent word op de hoogte gesteld, voor controle.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 30 sep 2018 17:37

Jaja goed alle takken snoeien, want blijkbaar een "takkenwijf" die buurvrouw.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Paul1944
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 okt 2018 09:14

Ondertussen is de wijkagent komen kijken (op mijn verzoek). Hij kreeg echter nog niets van de vrederechter. Het snoeien van de boom diende niet tot boven te gebeuren, enkel tot op "manshoogte" meldde hij. Dit heb ik gedaan en de boom is dus gesnoeid tot op 2,5m hoogte. Dus als ik dit jaarlijks bijhoud en snoei is de kous af? Volgens de wijkagent wel, maar vraag is wat dan de waarde van het voor de rechtbank verschijnen is en er geen "vonnis" is?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 01 okt 2018 09:40

de vraag is, was dit een verzoeningspoging of een dagvaarding voor de vrederechter?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”