Kosten en erelonen tussenkomst advokaat

Wouter Bis
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten en erelonen tussenkomst advokaat

#1 , 27 sep 2018 15:19

Probleem: terugbetaling huurwaarborg bij het verlaten van een studio op 01/01/2010.

Voorheen in 2015 liet mijn advokaat (1) me weten om de procedure op te starten bij de vrederechter en nam zij genoegen met de rechtsplegingsvergoeding als vergoeding.

Dit jaar (Jun 2018!) besloot ik een andere advokaat (2) te nemen, omdat er geen vooruitgang geboekt werd in het dossier.
Advokaat 2 vroeg het dossier op, en na 1 herinnering (en 1,5mnd later) eiste advokaat 2 het dossier nogmaals op, op straffe van de advokaten balie in te lichten. Hierop stuurde advokaat 1 een staat van kosten en erelonen op ten bedrage van 384eu (317,90eu excl. btw) ipv de rechtsplegingsvergoeding.

Samenstelling kosten:
Kosten: opening dossier 50eu, briefwisseling 12eu x 8blz = 96eu, copies/aanget.schrijven 12eu
Erelonen: studie dossier 160eu

Mijn vraag:
1) Dien ik hiermee akkoord te gaan? Wat kan/mag ik betwisten?
2) Mag ik ook 3jr wachten tot het betalen van de factuur van adv1?
3) Mag ik de kosten van adv 1+2 doorrekenen mocht ik de rechtzaak winnen?
4) Welke kosten mag ik doorrekenen? telefoon, kilometers, interesten, andere?
5) hoeveel bedragen de interesten? Heeft er iemand een voorbeeld v/e berekening?
6) de huurwaarborg heb ik borg gegeven, ik ben eigenaar. De verhuurder is gestorven, waarom moet ik aan de erfgenamen mijn geld terug vragen?
Zij staan niet vermeld in het contract.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2018 16:36

Deze kosten zijn zeker niet aan de hoge kant, en door het feit dat je deze advocaat de bons heeft gegeven zal ook u overeenkomst vervallen, en ik denk dat je best deze rekening zal betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”