burgerlijke partij stellen

jmarleen
Topic Starter
Berichten: 24

burgerlijke partij stellen

#1 , 14 sep 2018 17:00

Beste,

Vier jaar geleden zijn we opgelicht door een familie ivm autoverkoop.

Nu vandaag zat er een brief in de bus van het openbaar ministerie met de melding dat er een inleidingszitting zal plaats vinden.

Nu dit hadden we totaal niet meer verwacht, want het is al jaren doodstil rond dit dossier en stel ik me hier een paar vragen rond. Het klopt toch dat ze deze familie opgepakt hebben en dat dit nu voorkomt? of begrijp ik dit verkeerd. We moeten het dossier nog gaan inkijken, dat zal iets voor volgende week zijn.

We willen ons wel burgerlijke partij stellen, maar we willen hier ook geen geld insteken, vermits het over een gekende zigeunerfamilie gaat en officieel hebben ze niets van waarde. Dus ookal wordt er een vergoeding toegekend, de kans dat we dit ooit gaan zien is iets helemaal anders.
We zouden al tevreden zijn als er een veroordeling komt.

Kunnen wij ons als leek zelf burgerlijke partij stellen? We hebben wel geen enkele kennis van recht.

Mvg,
Marleen Janssens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 14 sep 2018 17:54

Indien je een melding kreeg, dan ben je al als burgerlijke partij, dacht ik. Je hoeft geen advocaat te nemen, je kunt zelf naar de zitting gaan ( of niet).

eylis
Berichten: 8836

#3 , 14 sep 2018 18:09

Of het een familie van etnische Boerjaten, Tsoevasen of zigeuners zijn, is geen relevante info voor de topic. Dat het een "gekende" familie is die niets van waarde bezit (waarschijnlijk, bedoel je ook "gekend" bij het gerecht) is voldoende.

Reclame

jmarleen
Topic Starter
Berichten: 24

#4 , 14 sep 2018 18:29

Sorry, was niet verkeerd bedoeld, ik bedoelde, gekend door het gerecht en het systeem. Toen het pas gebeurd was, hebben we een paar zaken onderzocht ivm referentie adressen en zijn toen op de hoogte gebracht door de gemeente, dat ze officieel een leefloon ontvangen en dat ze alleen een referentie adres hebben, geen vaste verblijfplaats, dus zal het niet mogelijk zijn om via een deurwaarder de gelden te bekomen.

Ik ben al tevreden met een veroordeling, dat had ik al niet verwacht, de politie was toen totaal niet meewerkend.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 sep 2018 18:50

Je kan je op de zitting burgerlijke partij stellen zonder advocaat.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”