Retentie recht -opeisen wagen

mebis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Retentie recht -opeisen wagen

#1 , 13 sep 2018 11:34

Hallo

ik heb hier een wagen staan (niet ingeschreven en niet op naam van klant )
die ik wil opeisen -wegens retentie recht '
factuur wordt niet betaald dus blijft wagen staan ,
nu is dit zodanig lang , dat wagen begint af te takelen en ik de wagen dus weg wil en verkopen ,
ik zou dus de wagen willen opeisen en verkopen ,
de waarde van factuur is hoger dan waarde wagen
ik ben ik bezit van alle papieren en bewijzen dat klant dus niet wil betalen , laat staat moeite doet , ik heb zelf na lang de eigenaar moeten opsporen ,
nieuwe nr' ander adres enz ,,
nu soit
voor snelle afhandeling zou ik de klant een papier willen laten tekenen voor afstand van voertuig ,
dan ben ik nog steeds in nadeel maar wordt ik 100% eigenaar en doe ik men goesting ermee , nu heb ik wel retentie recht maar die wagen blijft hier maar staan
en factuur blijft maar openstaan ,
naar gerecht gaan doe ik niet daar ik in verleden dit al gedaan heb , gewonnen heb , maar als ze geen euro hebben , kunde ze ook niks afpakken ,
zelf de afbetalingsplan is nog nooit nen euro gestort en ik 800 euro advocaat en gerechts kosten voorgeschoten kwijt ,
dus , bij deze wil ik het onderling regelen ,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 13 sep 2018 12:36

Om onderling te regelen moet de “klant” akkoord gaan. Als de “klant” niet akkoord gaat wordt het rechtbank.

mebis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 sep 2018 18:44

ja hij moet er idd mee ok zijn ,
maar hij kan niet anders ,
als hij slim is doet hij dit want de waarde van de auto is lager dan de kosten van factuur
ook is het een aflossing van zin schulden , echter blijf ik dan met de wagen zitten maar dan kan ik die verkopen
miss ook lager dan het destreffende factuur maar zo kan ik toch deel recupereren ,
klant geeft zoizo aan dat die geen geld heeft , dus , en de wagen staat hier nu meer dan 2jaar aantoonbaar ,
rechtbank heeft geen zin omdat als ze toch geen geld hebben , ga ik er nog geld in toesteken ivm advocaat enz..(al meegemaakt )
wagen is niet ingeschreven en staat niet op zijn naar dus als ik een lul was had ik die al lang verkocht en kon die zelf niks zeggen ,
maar ik heb een zaak dus moet het wel beetje volgens de regels ,

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 23 sep 2018 22:39

En op wiens naam staat de wagen dan wel?
Is ook een betrokken partij.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 24 sep 2018 04:32

Het eenvoudigste is misschien nog de auto voor zijn huis zetten en dan ben je tenminste al van de auto af.
Zou mij verwonderen dat de auto nog verzekerd is

sleutel bijhouden ?
Dan gaat één van de twee (of 3 , de echter eigenaar ) partijen al last krijgen als die daar wat lang blijft staan

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”