Typefouten in dossier en fout in pleidooi openbare aanklager, gram wordt kilogram?!

StevenDv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Typefouten in dossier en fout in pleidooi openbare aanklager, gram wordt kilogram?!

#1 , 13 sep 2018 03:33

Heb reeds deze vraag gepost maar was in verkeerde categorie (misdrijven tegen personen of goederen) daarom dat ik hem hier nog eens post ook. viewtopic.php?f=53&t=91009&p=545160#p545160

Dag iedereen,

Gisteren voorgekomen in hof van beroep te gent, er werd bij mij 48 gram cannabis en een hoop plantjes aangetroffen.
Dit werd gisteren tot mijn grote verbazing in het pleidooi van de procureur opeens 48 kilogram. Mijn advocaat wees hem erop dat dit waars een typefout was. Zijn antwoord hierop was: "als dit zo in het dossier staat is dit de realiteit, we zitten hier in de rechtbank!"

Je kan je wel voorstellen dat er heel anders naar je gekeken wordt als je beticht bent van 1000 keer de werkelijke hoeveelheid bij te hebben. :|

Door omstandigheden was ik er in eerste aanleg niet bij, dus verstekvonnis. Toen werd er in de krant ook gesproken over 48KG ipv gram maar op dat moment dacht ik dat dit een fout was van de krant en heb ik dit niet verder opgevolgd maar het voorval van gisteren in het hvb doet me nu vermoeden dat dit een typefout is die vermoedelijk ergens in eerste aanleg gebeurd is en zo zijn weg heeft gevonden naar de procureur.

Mijn vraag is nu kan ik daar überhaupt nog iets aan doen wetende dat dit toch makkelijk moet te bewijzen zijn(politieverslag...).

Ps. Bij serieuze reactie kan ik verder in detail gaan maar dit zijn de grote lijnen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding