Kosten vredegerecht

NauCa
Topic Starter
Berichten: 29

Kosten vredegerecht

#1 , 05 sep 2018 10:44

Goede morgen,

Mijn echtgenoot kreeg vorige week een brief van de deurwaarder dat hij naar het vredegerecht moet komen ivm een onbetaalde factuur.

Hij heeft vandaag contact opgenomen met de deurwaarder en afgesproken dat hij de schuld in stukken mag terugbetalen. Hij moet wel nog steeds bij de vrederechter komen omdat we niet het volledige bedrag ineens kunnen betalen (zo heb ik het toch begrepen)

Het te betalen bedrag op de brief betreft de eigenlijke schuld, vermeerderd met rolrechten en andere kosten. Weet er iemand of er door het voorkomen bij de vrederechter nog meer kosten kunnen bijkomen?

Meteen na het gesprek met de deurwaarder heeft mijn man al een eerste betaling gedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NauCa
Topic Starter
Berichten: 29

#2 , 05 sep 2018 10:59

Nog een extra vraag. De deurwaarder zei dat het niet nodig was dat mijn man naar het vredegerecht kwam. Hij moest gewoon maar het vonnis afwachten. Is dat wel een goed idee? Kan hij niet beter gaan en laten zien dat we van goede wil zijn en al een eerste betaling gedaan hebben?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 05 sep 2018 15:04

Nog een extra vraag. De deurwaarder zei dat het niet nodig was dat mijn man naar het vredegerecht kwam. Hij moest gewoon maar het vonnis afwachten. Is dat wel een goed idee? Kan hij niet beter gaan en laten zien dat we van goede wil zijn en al een eerste betaling gedaan hebben?
het is niet aan de deurwaarder om te beslissen of uw man al dan niet naar de rechtbank mag komen

het kan nooit geen kwaad dat uw man zelf uitleg komt geven betreffende de factuur en dat hij kan aantonen dat hij van goede wil is door een eerste betaling te doen

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”