Bemiddeling - uitstel adhv loco - wordt rechtszaak (?) - facturatie

burger1985
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bemiddeling - uitstel adhv loco - wordt rechtszaak (?) - facturatie

#1 , 31 aug 2018 16:47

Beste,

betreft zaak met alimentatie: bemiddeling gepland op 13/03/2018 in RB Kortrijk
13/03/2018: mijn advocaat (balie Brugge) belt me 's avonds op en zegt: ik heb geen tijd voor morgen, je moet niet afkomen en ik vraag uitstel per fax
14/03/2018: ik ga gewoon werken
01/04/2018: ik vraag stand van zaken aan advocaat: hij zegt dat het een rechtszaak geworden is, dat de bemiddeling stopgezet werd zonder verdere informatie en dat dit normaal is. Ik krijg een kopie van het document X met conclusiedatum en nieuwe zitting op 23/05/2018.
23/05/2018: rechtszaak: eerste zitting waar ik aanwezig ben. Mijn advocaat bakt er niets van en slaat de bal compleet verkeerd .
Jul 2018: de zaak zit in het slop en ik besluit om de eindfactuur te vragen.
18/08/2018: op de detailfactuur wordt me 350 euro (excl btw) aangerekend voor de 1.) verwittigen tegenpartij en mezelf op 13/03 2.) faxen voor uitstel en loco op 13/03 3.) klasseren et op 13/03 4.) vacatie + juridische bijstand (dewelke?) incl vervoerskosten, km en 1 uur gerechtszitting voor 14/03/2018
Ik bekijk inderdaad het document X en merk op dat er loco getekend is door een advocaat van het balie Kortrijk - hiervan werd ik nooit op de hoogte gebracht.
Na betwisting schrijft de advocaat me per e-mail dat ik degelijk gehoord werd op 14/03/2018 door de voorzitter, terwijl ik gaan werken was!
Dit is volledig van de pot gerukt!

Vragen:
1) mag mijn advocaat mij deze kosten aanrekenen?
Zo niet, kan ik de gehele factuur in vraag stellen, maw waar heeft ie nog gesjoemeld.
De bedoeling was immers uitstel van de bemiddeling, niet het starten van een rechtszaak!
Momenteel dreigt hij met extra kosten en dagvaarding indien ik niet op tijd betaal (02 Sep 2018)
2) Welke acties onderneem ik het best?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 06 sep 2018 18:11

Indien niet akkoord begin al met de factuur te protesteren via een AS
een kopie van AS naar stafhouder met uw uitleg.

burger1985
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2018 10:10

Beste ,

Dank u voor uw antwoord.
Ondertussen heeft mijn vrouw (uit schrik) al op 01 Sep 2017 de facturen betaald per overschrijving met de vermelding "Onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis noch verzaking".

Wij zullen dit probleem, zoals u aangeeft, echter aankaarten met een AS naar de stafhouder.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”