En plots een deurwaarder met een vonnis uit Frankrijk deel3

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

En plots een deurwaarder met een vonnis uit Frankrijk deel3

#1 , 15 aug 2018 11:20

Twee keer in eerste aanleg, Twee keer in beroep, Eigenlijk definitief gelijk gekregen en nu dreigt de pro-deo van die artiest om
- waarschijnlijk op kosten van onze medeburger - een procedure voor cassatie aan te spannen.

Moet ik me zorgen maken? Betaal ik best toch die 6000€ bovenop de 10.000€ die ik reeds heb uitgegeven aan allerlei procedures welke die kerel (dus blijkbaar voorlopig) in het ongelijk hebben gesteld?
Als die doorgaat met zijn voornemen, wat gaat me dat opnieuw kosten? Kan ik opnieuw zo goed als niks recupereren als ik voor de zoveelste keer mijn gelijk haal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 15 aug 2018 14:42

Een gewone pro-deo advocaat kan niet optreden in Cassatie!!!!

Voor het Hof van Cassatie kunnen in burgerlijke zaken alleen advocaten optreden en conclusies nemen, die de titel van advocaat bij het Hof van Cassatie voeren.

In de praktijk is het de (gewone) (pro-deo...) advocaat die zich als eerste een oordeel zal vormen over de slaagkansen van een eventuele voorziening in cassatie. Indien zijn cliënt daarin toestemt zal hij het dossier overmaken aan een (meestal) door hem gekozen advocaat bij het Hof van Cassatie, voor een advies. Dit voorafgaand advies van de advocaat bij het Hof van Cassatie gaf in 2010 al aanleiding tot een honorarium van ongeveer 2.000 euro. In dat advies worden de slaagkansen van een eventuele voorziening in cassatie geëvalueerd.

En eerst daarna begint het Cassatie-circus met zijn vertoningen :( :( :(

Ik vermoed dat men u gewoon wil afdreigen met blufpoker.
Je bent ook niet verplicht u als verwerende partij te laten vertegenwoordigen door een advocaat bij dergelijke procedure.
In principe oordeelt het Hof louter op basis van de stukken van de vorige procedure.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#3 , 15 aug 2018 15:03

Een gewone pro-deo advocaat kan niet optreden in Cassatie!!!!

Voor het Hof van Cassatie kunnen in burgerlijke zaken alleen advocaten optreden en conclusies nemen, die de titel van advocaat bij het Hof van Cassatie voeren.

In de praktijk is het de (gewone) (pro-deo...) advocaat die zich als eerste een oordeel zal vormen over de slaagkansen van een eventuele voorziening in cassatie. Indien zijn cliënt daarin toestemt zal hij het dossier overmaken aan een (meestal) door hem gekozen advocaat bij het Hof van Cassatie, voor een advies. Dit voorafgaand advies van de advocaat bij het Hof van Cassatie gaf in 2010 al aanleiding tot een honorarium van ongeveer 2.000 euro. In dat advies worden de slaagkansen van een eventuele voorziening in cassatie geëvalueerd.

En eerst daarna begint het peperdure Cassatie-circus met zijn vertoningen :( :( :(

Ik vermoed dat men u gewoon wil afdreigen met blufpoker.
Dus eigenlijk een procedure waar geen enkele burger zich met zijn eigen centen aan gaat wagen.
Wie gaat hier alle kosten dragen voor die voorbereidende werken van die pro-deo en vervolgens dat advies van die advocaat bij het hof van cassatie?
Loop ik het risico dat wij worden meegesleept in dat hele circus? Loop ik het risico dat ik die onkosten later opnieuw zelf moet ophoesten?

De basis eis is een vermeende schade (dus zelfs niet bewezen schade) aan een oude gebruikte motor van een grasmachine, tweedehandswaarde ergens 200€
Met die laatste info wil ik gewoon even meegeven wat we als burger allemaal kunnen meemaken.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 aug 2018 15:40

Als die cassatieprocedure in Frankrijk zal gevoerd worden, is het Franse recht van tel.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#5 , 15 aug 2018 15:45

Als die cassatieprocedure in Frankrijk zal gevoerd worden, is het Franse recht van tel.
In Frankrijk? Kan dat dan en over wat gaat die Franse cassatieprocedure handelen?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 15 aug 2018 15:47

Cassatie tegen Belgisch vonnis is in België.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 15 aug 2018 16:23

Ik dacht dat die zaak met uw grasmaaier in Fr. was voorgekomen,

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#8 , 15 aug 2018 17:25

Ik dacht dat die zaak met uw grasmaaier in Fr. was voorgekomen,
Ja. Maar het is wel de Belgische 'exequator' die hier de centen komt halen en eindeloos doorgaat met procedures.
Ik veronderstel dat die mensen een opdracht krijgen vanuit Frankrijk en zich niks moeten aantrekken hoe die hele zaak tot stand is gekomen. Betaald worden ze door de Belgische staat. Dat de hele zaak ginder is ingeleid en tot op het einde is doorgevoerd zonder ook maar één brief naar België te sturen zou voldoende moeten zijn om die zaak zonder al te veel cinema naar de prullenmand te verwijzen. Dat was ook het oordeel van de rechter in eerste aanleg in Leuven.
Bewezen kwaadwilligheid. Ingeleid na inschrijving in het bevolkingsregister van Oud-Heverlee. Gezien ik nooit verborgen heb waar ik woon
heeft die charel gewoon gewacht tot weinig enthousiaste deurwaarders me in Frankrijk op mijn vorig adres niet meer aantroffen.
Zeg maar, een altijd gewonnen procedure waar je zelf het bedrag mag invullen.

Wat ik hier meemaak riskeert eigenlijk elke Belg die wegens omstandigheden terug naar België komt.
Elke kwaadwillige Fransman kan die teruggekeerde Belg van maakt niet uit wat te beschuldigen, een procedure op te starten via zijn vorige verblijfplaats en rustig schuld en bedrag via een rechter in Frankrijk te laten vaststellen.
De Belgische' exequator' doet dan wel de rest.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”