gerechtelijk verlof

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

gerechtelijk verlof

#1 , 13 aug 2018 20:21

Begin juli heb ik mijn rechtszaak in eerste aanleg gewonnen (vonnis) en onmiddellijk het vonnis laten betekenen. Ik ging tot vandaag ervan uit dat de periode om beroep aan te tekenen reeds voorbij was. Nu heeft tegenpartij een nieuwe advocaat ingeschakeld die in beroep gaat. Blijkt dat de periode om beroep aan te tekenen met twee maanden werd verlengd wegens de verlofperiode. Klopt dit?

In dat geval moet ik nu overwegen om de uitvoering van het eerste vonnis al of niet bij voorbaat te laten plaats vinden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 13 aug 2018 20:31

Intussen gevonden in Gerechtelijk Wetboek:

"Art. 50. De termijnen, op straffe van verval gesteld, mogen niet worden verkort of verlengd, zelfs met instemming van partijen, tenzij dat verval gedekt is onder de omstandigheden bij de wet bepaald.

Indien de termijn van hoger beroep of verzet voorzien in de artikelen 1048 en 1051 en 1253quater, c) en d)) binnen de gerechtelijke vakantie begint te lopen en ook verstrijkt, wordt hij verlengd tot de vijftiende dag van het nieuw gerechtelijk jaar."

Te snel de champagnefles gekraakt...potverdekke toch.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jabbe
Berichten: 586

#3 , 13 aug 2018 20:53

Schol! :wink:

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 17 aug 2018 14:26

Even geduld, binnen korte tijd kan je een nieuwe kraken. Gezondheid!:D

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”