Vervaldatum van de rechterlijke beslissing?

Marina80
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vervaldatum van de rechterlijke beslissing?

#1 , 03 aug 2018 15:54

Geachte experts! Zo'n vraag. Wat is de tijd voor uitvoering van de rechterlijke beslissing? Préhistorie: er was een rechtbank over het verkrijgen van het staatsburgerschap, ik won het, maar de procureur ging in beroep en daarna won ik opnieuw het hof van beroep. Op 16 mei 2018 ontving ik documenten waarin stond dat ik het burgerschap van België zou krijgen. Maar tot nu toe heb ik geen uitnodiging ontvangen aan de gemeente om een kaart te komen halen.

Al meer dan 15 dagen voorbijgegaan en opnieuw zonder resultaat. Hoe gerechtvaardigd dergelijk gedrag? Waar kan ik in zo'n situatie klagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 03 aug 2018 16:33

als ge belg wilt worden moet ge met 1 ding altijd rekening houden, administratie duurt hier altijd heel heel lang

zeker nu het grote vakantie is moet u er niet op hopen iets te horen

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 06 aug 2018 12:56

Arrest kracht van gewijsde is al minstens één maand - Parket zou nog naar cassatie kunnen gaan ( ik zeg maar)
Dan kan het nog twee maanden duren voor de gemeente die beslissing binnen krijgt. Dus dan zijn we al eind augustus begin september.

Reclame

Marina80
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 aug 2018 13:42

Arrest kracht van gewijsde is al minstens één maand - Parket zou nog naar cassatie kunnen gaan ( ik zeg maar)
Dan kan het nog twee maanden duren voor de gemeente die beslissing binnen krijgt. Dus dan zijn we al eind augustus begin september.
Mijn advocaat zei dat na het hof van beroep, als we winnen - de officier van justitie niets zal doen en ik burgerschap zal krijgen. Is het niet waar?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”