Onjuiste inhoud slotfactuur advocaat.

Stenafie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Onjuiste inhoud slotfactuur advocaat.

#1 , 01 aug 2018 15:26

Hallo , ik ga proberen zo goed en kort mogelijk mijn verhaal te doen. Omdat ik wel eens wil weten wat jullie hierover denken. In januari kreeg ik dus mijn dagvaarding voor te verschijnen ergens begin mei voor de correctionele rechtbank als medeplichtige bij een drugszaak. Mijn advocaat laten we hem A noemen die dus het dossier al had zei me dat het me 1500 euro zou kosten. Waarbij ik hem heb laten weten dat ik dit niet kon betalen en hij dus niets moest doen. Mijn huidige vriend hoorde dit en belde zijn advocaat wat het zou kosten bij hem. 500 euro dus hij stelde me voor zijn advocaat die we dan B noemen. Te nemen en hij zou deze zijn kosten dan vergoeden met deze te facturen op zijn zaak. hij is de dagvaarding daar gaan binnenbrengen. Waarop ik een mail van advocaat A ontving dat hij verbaast was dat mijn dossier opgevraagd werd door advocaat B. Ik antwoorden hem dat ik het ook liever anders had gezien maar dat ik zijn kosten niet kon betalen en mijn vriend advocaat B voor mij betaalde aangezien deze veel minder vroeg. Dan 3 dagen voor de zitting ontving mijn vriend een mail van B om nogmaals 400 te storten. Zonder verdere vragen heeft hij ook deze gestord en factuur ontvangen op zijn zaak. Advo B heeft dan voor mij gepleit. Zelf was ik niet aanwezig. 19 mei ontvingen mijn vriend en ikzelf dezelfde mail van hem met de uitleg van het vonnis en indien ik in beroep wou gaan hem hiervan op de hoogte moest stellen met als bijlage het vonnis zelf. Dit was de eerste keer dat hij een mail naar mij stuurde. Daarvoor altijd naar mijn vriend. Ik was het eens met het vonnis dus wou geen beroep aantekenen. Dus ik heb hem dan ook geen antwoord gegeven.
Nu 2 maanden later krijgen mijn vriend en ik beide dezelfde mail waarin staat dat hij meerdere pogingen heeft gedaan om ons voor bespreking van zijn slotfactuur naar zijn kantoor te krijgen. En omdat er geen reactie kwam de factuur in de bijlage zit. Deze factuur is gericht aan mij op mijn eigen naam. Niet naar de zaak van mijn vriend.
De inhoud hiervan is totaal onjuist.
Zo vraagt hij bedragen voor consultaties , brieven , verplaatsingen en 13.5 werkuren.. wat samen op een totaal van 1063 euro zou zijn.
Welke consultaties? Ik heb met hem persoonlijk geen enkel contact gehad. Hij heeft me 1 email gestuurd met het vonnis dus welke brieven ? En 1 zitting bijwonen en de mail opmaken zijn dit 13,5 uren? Waar zijn die 900 euro dan voor geweest? En waarom altijd gefactureerd naar de zaak en nu ineens staat er particulier en mijn naam.

Wat kan ik hiermee doen? Ik ben er niet goed van.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 01 aug 2018 16:00

Dus een rechtszaak in verband met drugs, als ik het goed begrijp. En facturen van de advocaat op de zaak, alweer als ik goed begrijp.

Even ter info, wat is het maatschappelijk doel van de "zaak"; is dat drugsgerelateerd? :twisted:

Stenafie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 aug 2018 16:11

Waar de rechtzaak over ging heeft geen belang toch ? Neen mijn vriend heeft niets te maken met die rechtzaak. En ik moet mijn verhaal verbeteren. De feiten dateren van 2017 en nu 24 juli 2018 1 jaar en 2 maanden later ontving ik laatste mail met slotfactuur.

Met alle respect maar ik sta niet te wachten op commentaar over de rechtzaak. Ik heb de boete al betaald heb al 1 jaar en 2 maanden correct mijn probatie nageleefd nog even en ik ben ervanaf.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 01 aug 2018 16:18

Een opdracht geven aan een advocaat IS al een consultatie.
Lijkt me zeer redelijk tarief. Vooral omdat er effectief is gepleit. Dat veroorzaakt tijd en kosten van verplaatsing, beurt afwachten op Rechtbank, voorbereiding pleidooi.
Kortom dit is geen dure advocaat.

Aangezien hij niet voor die zaak heeft gepleit maar wel voor u is het normaal dat u de factuur krijgt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 01 aug 2018 16:28

Sorry @Stenafie, maar op een juridisch forum komen klagen dat een advocaat teveel aanrekent (@Thomas Morus heeft daarop al geantwoord), en dan komen aandraven met het feit dat uw vriend dat wel eventjes zal aftrekken van de belastingen....

Om nog maar te zwijgen van de advocaat die toch ook moet weten dat zijn tussenkomst niets met de zaak (=bedrijf) te maken heeft. :twisted:

Ik heb hier al over veel minder zien discussiëren.

En neen, ik ben geen moraalridder, verre van.

Stenafie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 aug 2018 16:33

Ik heb niemand opdracht gegeven aangezien ik het geld niet heb om de kosten te vergoeden. Ik heb hem nooit gezien nooit gesproken. Dat is 1963 euro. Dan had ik mijn eigenlijke advocaat ook wel kunnen laten pleiten. Die was dan nog 463 euro goedkoper. Hij heeft afspraken gemaakt met mijn vriend niet met mij en ik klaag niet ik vraag om wat de advocaat doet wel juist is.

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 01 aug 2018 16:35

Kosten van een derde kunnen inderdaad niet op de firma van de vriend gefactureerd worden. Dat is fraude.

Stenafie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 aug 2018 16:38

Laat het maar , ik weet ook dat op het bedrijf factureren niet juist is. Maar dat heb ik niet beslist en daarover gaat mijn vraag niet. Ik krijg na 1.5 jaar een factuur waar geen info over de 900 euro die er al betaald is bij staat om nochmaals 1063 euro te betalen dit kan toch zo maar niet. Ik heb hem geen opdracht gegeven

Stenafie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 aug 2018 16:42

Terwijl hij beweert meerdere pogingen gedaan te hebben om het zo te regelen. Waar ik geen weet van heb. Mijn vriend zegt wel een keer telefoon van hem gehad te hebben met de vraag 1000euro cash te brengen . Waarop hij antwoorden dat de afspraak maar 500 was en hij al 400 had bijgestort.
Dat is ook fraude.

Stenafie
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 aug 2018 16:44

Maar mijn vraag was eigenlijk gewoon of het nut heeft dat ik de factuur protesteer of niet.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 01 aug 2018 16:46

Straf: zijn er nu al advocaten die automatisch beginnen te pleiten?
Selfstarters?
Nu wil je dus iemand anders laten betalen in jouw plaats. Het lijkt allemaal afgekeken uit het groot fraudeboek.
Alle advocaten werken met provisies en maken achteraf een echte afrekening.
Dat doet uw advocaat ook. Normale praktijk.

Betalen dus, anders wordt het NOG duurder.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 01 aug 2018 17:25

Geen geld hebben voor de advocaat, na het wel vooraf te hebben uitgegeven aan drugs. Moet kunnen volgens TS.

jef007
Berichten: 1679

#13 , 01 aug 2018 18:11

bestaat er geen apart forum voor fiscaal frauderende drugshandelaars??

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”