Veiligheidsonderzoek

Ferit
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Veiligheidsonderzoek

#1 , 31 jul 2018 23:04

Beste,

Ik heb een vraag ivm mijn veiligheidsonderzoek,ik werk al bijna 4 jaar in de bewaking, ik werk zowel als portier in het weekend als industrielebewaking door de week bij een andere firma.

Ik heb 4 maanden geleden mijn badge aangevraagd bij een andere firma om te portieren.4 maanden later wacht ik nog altijd op mijn badge..

In december 2016 is er een vechtpartij gebeurd in de cafe waar ik stond, ik heb versterking gevraagd via walkie talkie, 5 a 6 collegas zijn komen helpen, er zijn paar rake klappen uitgedeeld door de collegas aan de lastige klanten.ik heb zelf niemand geslagen, alleen een heel zate man naar buiten gedragen en op de grond neergelegd, daarna collegas gaan helpen, beschermen tegen amokmakers,buiten heb ik een persoon die mijn collega aanviel tegen de grond gehouden met mijn knie op zijn borst te drukken, daarna werd ik geduwd tegen de grond door iemand anders, ik ging rechtstaan en heb hem terug geduwd, dat is alles

Ik ben paar maanden later op verhoor geweest, omdat ik niemand had geslagen heb ik de beschuldigingen niet aanvaard.politie zei dat de camera beelden niet duidelijk waren, volgens de getuigen was degene die sloeg kaal was,groot,dik en had een lange jas aan..aan de beschrijvingen te lezen gaat het om mijn collega dat staat ook in mijn verklaring, dat ik niet groot ben, geen lange jas heb en niet dik ben, ik wou ook een confrontatie aangaan met de camera beelden om mij op de beelden te identificeren en mijn onschuld te bewijzen.

Mijn vraag is hoelang zo een veiligheidsonderzoek kan duren, of ik mijn badge wel kan krijgen? Zoniet welke stappen kan ik ondernemen? Is ondertussen 20 maanden geleden gebeurd, ik heb niks gehoord van een dagvaring of een 2de verhoor ofzo..of ik moet voorkomen ofniet..als ik negatief advies krijg moet ik dan al mijn badges inleveren of kan ik blijven werken tot de vervaldatum die op mijn badges staat?als mijn nieuwe badge geweigerd word of de badge word ingetrokken voor hoekang word het dan ingetrokken? Hoelang miet ik wachten om opnieuw een badge aan te vragen?


Als ik mijn job kwijtraak ben ik zowel mijn hoofdjob als bijjob kwijt, hopelijk kunnen ze rekening houden met mijn situatie anders weet ik niet hoe ik mijn hoge lening moet betalen!

Alvast bedant
Grtj FERIT

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 06 sep 2018 15:31

Zie nu de topic.
Gezien er nu een politioneel gegeven is gevat in ANG zal de dienst bij BIZA inderdaad mogelijk een verder onderzoek hebben bevolen of zelfs uw toelating opgeschorst of geweigerd.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”