Conclusies persoonlijk afgeven aan tegenpartij

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

Conclusies persoonlijk afgeven aan tegenpartij

#1 , 28 jul 2018 15:23

Beste,

Ik heb tot de 31ste van deze maand tijd om mijn synthese conclussie en bewijsstukken neer te leggen. Via e-deposit en mail of brief.

Maar ik denk dat het wat te laat is om dit aangetekend op te sturen naar de tegenpartij.

Nu is de vraag mag ik de conclussies en bewijsstukken persoonlijk gaan afgeven bij de griffier en de advocaat van de tegenpartij?

Want om alle bewijsstukken via e-deposit te doen is echt een ramp.

En via mail naar de tegenpartij ook.

Is dat überhaupt toegestaan om dit via mail te doen?

Dankjullie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 28 jul 2018 15:27

of wie weet speelt de tegenpartij het wel slim en weigeren ze het tegen ontvangstbewijs in ontvangst te nemen,omdat het al zo laat is
(het leven is aan de durvers en de weigeraars, of je moet het al via een deurwaarder laten afgeven )

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jul 2018 17:43

Waarom zou u uw stukken tegen de 31ste moeten neerleggen? De conclusies moeten neergelegd worden uiterlijk binnen de termijn die daarvoor bepaald is, de stukken niet.
De conclusies moeten aan de tegenpartij worden toegezonden (samen met uw stukken) tegelijkertijd als de conclusies worden neergelegd. De conclusies en stukken moeten dus niet tegen de 31ste bij de tegenpartij zijn.U kan ze dus nog altijd aangetekend opsturen de dag dat u ze ter griffie neerlegt.
Conclusies en stukken mogen per e-mail aan de tegenpartij worden toegezonden. Wat m.i. niet kan (er is betwisting) is de stukken uploaden naar één of andere site en dan de link naar deze site naar de tegenpartij opsturen.

Reclame

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jul 2018 19:23

Waarom zou u uw stukken tegen de 31ste moeten neerleggen? De conclusies moeten neergelegd worden uiterlijk binnen de termijn die daarvoor bepaald is, de stukken niet.
De conclusies moeten aan de tegenpartij worden toegezonden (samen met uw stukken) tegelijkertijd als de conclusies worden neergelegd. De conclusies en stukken moeten dus niet tegen de 31ste bij de tegenpartij zijn.U kan ze dus nog altijd aangetekend opsturen de dag dat u ze ter griffie neerlegt.
Conclusies en stukken mogen per e-mail aan de tegenpartij worden toegezonden. Wat m.i. niet kan (er is betwisting) is de stukken uploaden naar één of andere site en dan de link naar deze site naar de tegenpartij opsturen.
Excuses ik heb de brief van de rechtbank er nog eens bijgehaald en hier staat dus

Mijn naam t/m 30 Juli

Dus ik neem aan dat de stukken en conclusie sowieso te laat zijn om op te sturen naar de tegenpartij aangetekend. Aangezien het weekend ertussen.

Dus zou u mij kunnen vertellen wat ik het best doe? Dus ofwel via mail sturen of?

Want ik kan niet echt volgen.


Dus ik mag maandag naar de griffier in de rechtbank te Antwerpen en daar alles afgeven stukken + conclussie juist?


En wat betreft de tegen Partij stuur ik ze wel op aangetekend prior? Maar dan is de kans dat deze pas 31 juli aankomt groot. Dus is mijn enige kans deze via mail sturen toch rechtstreeks naar hen?

Mocht het lukken en het is toegestaan zou ik het willen afgegeven persoonlijk aan het advocatenkantoor. Maar moeten zij dan een bewijs terug geven?

Sorry voor de slordigheid in mijn opmaak maar ik zit vol stress door alles wat hiermee te maken heeft.

Bedankt voor uw hulp nogmaals.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jul 2018 19:45

U moet ze dus maandag naar de advocaat van de tegenpartij opsturen. U kan dat doen per e-mail of aangetekend. Dat ze in dat laatste geval na 30 juli aankomen is geen probleem.
Ze moeten wel op 30 juli op de griffie zijn. Dus daar neerleggen of e-deposit of per fax mag ook (voor 16 uur).

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jul 2018 23:27

U moet ze dus maandag naar de advocaat van de tegenpartij opsturen. U kan dat doen per e-mail of aangetekend. Dat ze in dat laatste geval na 30 juli aankomen is geen probleem.
Ze moeten wel op 30 juli op de griffie zijn. Dus daar neerleggen of e-deposit of per fax mag ook (voor 16 uur).

Oké ik begrijp het bedankt!

Misschien nog eens vragen:

Mijn eerste conclusie heb ik ter griffier neergelegd maar niet naar tegenpartij verzonden (stom van mij)

De tegenpartij heeft geen conclussie neergelegd niet bij de griffie en niet bij mij.

Morgen zal ik mijn conclussie neerleggen bij de griffie en naar tegen partij per aangetekende brief versturen.


Wat kan er in het ergste geval gebeuren gezien de situatie? Heb ik een handje voor vanwege dat zij niet hebben
Neergelegd en ik wel nog een synthese conclusie heb? Groetjes.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 jul 2018 11:21

Vermoedelijk heeft de tegenpartij geen conclusie neergelegd omdat u uw conclusie niet aan hem had toegezonden. Tegenpartij kan vragen dat uw eerste conclusie uit de debatten wordt geweerd, en dan zal dat ook gebeuren.
Het feit dat u in de eerste termijn niet tijdig een conclusie hebt neergelegd én toegezonden aan de tegenpartij, zodat deze conclusie uit de debatten moet geweerd worden, betekent op zich niet dat u in uw tweede termijn geen conclusie mag neerleggen. De rechter kan die conclusie wel uit de debatten weren als hij van oordeel is dat er sprake is van deloyaal procesgedrag. Dit is het geval als de tegenpartij niet meer over een conclusietermijn beschikt, en zij pas met uw tweede conclusie kennis neemt van uw middelen. Zij heeft dan niet de kans gehad haar standpunt hierover uiteen te zetten.
Schrijf dus aan de advocaat van de tegenpartij dat u zich er niet tegen verzet dat hij alsnog een conclusie neerlegt om op uw conclusie te antwoorden. Partijen kunnen immers in onderling akkoord afwijken van de conclusietermijnen die de rechtbank bepaald heeft.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#8 , 30 jul 2018 17:33

Vermoedelijk heeft de tegenpartij geen conclusie neergelegd omdat u uw conclusie niet aan hem had toegezonden. Tegenpartij kan vragen dat uw eerste conclusie uit de debatten wordt geweerd, en dan zal dat ook gebeuren.
Het feit dat u in de eerste termijn niet tijdig een conclusie hebt neergelegd én toegezonden aan de tegenpartij, zodat deze conclusie uit de debatten moet geweerd worden, betekent op zich niet dat u in uw tweede termijn geen conclusie mag neerleggen. De rechter kan die conclusie wel uit de debatten weren als hij van oordeel is dat er sprake is van deloyaal procesgedrag. Dit is het geval als de tegenpartij niet meer over een conclusietermijn beschikt, en zij pas met uw tweede conclusie kennis neemt van uw middelen. Zij heeft dan niet de kans gehad haar standpunt hierover uiteen te zetten.
Schrijf dus aan de advocaat van de tegenpartij dat u zich er niet tegen verzet dat hij alsnog een conclusie neerlegt om op uw conclusie te antwoorden. Partijen kunnen immers in onderling akkoord afwijken van de conclusietermijnen die de rechtbank bepaald heeft.
Beste,

Maar ik heb ze wel neergelegd ter griffier. Maar ik snap uiteraard dat het bij hen ook moet toekomen.

Ik ga ervan uit dag zij geen conclussies hebben neergelegd vanwege het feit dat het om een factuur gaat. En dat zij ervan uitgaan dat deze gewoon dient betaalt te worden.

Als ik de advocaat stuur met dat ik mij niet verzet om op mijn conclusie te antwoorden geldt mijn conclusie nog steeds als synthese conclusie?

Mvg

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 jul 2018 17:38

Oh ja! Ik heb wel op de dag van de eerste zitting een hele A4 gegeven met teksten van wat er niet werd afgesproken met de tegenpartij, ik heb deze met zijn advocaat gegeven. Kan deze tellen als mijn
Eerste conclussie? ookal is dit afgegeven voor de afgesproken
Termijnen vastgelegd door de rechtbank. Zo ja wil dit zeggen dat ik wel op “tijd” was

Mvg

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#10 , 30 jul 2018 18:18

De wet bepaalt dat de conclusies die niet tijdig werd neergelegd én tegelijkertijd aan de tegenpartij zijn toegezonden ambtshalve uit de debatten worden geweerd, tenzij partijen akkoord gaan dat dit niet gebeurt.
Een conclusie is een door een partij ondertekend stuk waarin die partij haar middelen (argumenten) uiteenzet. Een conclusie kan neergelegd worden vooraleer de rechtbank de conclusietermijnen bepaald heeft.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#11 , 30 jul 2018 18:19

De laatste conclusie van een partij is altijd een 'syntheseconclusie'.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 jul 2018 00:29

De laatste conclusie van een partij is altijd een 'syntheseconclusie'.

Ik weet niet vanwaar u zo alles weet maar u zou een top advocaat zijn ( moest u het nog niet zijn)

Oké dus ik heb op de zitting al een conclusie afgegeven aan de advocate. Kan ik dit inroepen wanneer men zegt dat ik de eerste conclusie enkel heb neergelegd ter griffie maar niet naar hen heb gestuurd? wat dus eigenlijk wel was ik heb Het haar meegeven. Maar nu is de vraag hoe bewijst men dit?

Hun conclussie lag niet bij de rechtbank en niet bij de post.

Ik heb vandaag mijn synthese conclusie weggedaan en de stukken en ook opgestuurd naar de advocaat van tegen partij.

Ik had de zaak zo goed in handen qua bewijzen etc... maar ik heb het gevoel dat ik het een beetje aan het verpesten ben. Ook vanwege dat ik bij de stukken geen inventaris heb bijgestoken. Ookal is deze niet groot ( bestaat uit de conclusie 2 bladzijden met de feiten en wat er geisd wordt, een factuur, en de vollledige e-mail verkeer. ) ik weet niet of de rechter hiermee blij zal zijn, ookal is dit gemakkelijk te doorhalen. Kan dit geweerd worden uit het debat? Aangezien ik geen inventaris heb bijgestoken?

Ik heb de conclusie wel getekend, maar puur uit interesse wat zou er gebeuren moest dit niet getekend zijn?

Scorpioen sorry voor al de vele vragen, maar ik ben blij dat ik iets of iemand heb gevonden die op mijn vervelende vragen kan antwoorden. Denlowie ook trouwens moest hij dit lezen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#13 , 31 jul 2018 23:08

Is wat u aan de advocast gegeven heeft hetzelfde als wat u op de rechtbank als eerste conclusie hebt neergelegd?
Het ontbreken van een inventaris is geen reden om stukken of conclusies uit de debatten te weren. U kan nog steeds een inventaris ter griffie neerleggen.
De rechter kan ter zitting vragen om de conclusie te ondertekenen. Doet hij dat niet, en vraagt u ook niet om de conclusie alsnog te ondertegenin, dan is dat stuk geen conclusie en moet het vonnis niet antwoorden op de middelen.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#14 , 02 aug 2018 16:47

Is wat u aan de advocast gegeven heeft hetzelfde als wat u op de rechtbank als eerste conclusie hebt neergelegd?
Het ontbreken van een inventaris is geen reden om stukken of conclusies uit de debatten te weren. U kan nog steeds een inventaris ter griffie neerleggen.
De rechter kan ter zitting vragen om de conclusie te ondertekenen. Doet hij dat niet, en vraagt u ook niet om de conclusie alsnog te ondertegenin, dan is dat stuk geen conclusie en moet het vonnis niet antwoorden op de middelen.

AFFN
Topic Starter
Berichten: 74
Juridisch actief: Nee

#15 , 02 aug 2018 17:07

Is wat u aan de advocast gegeven heeft hetzelfde als wat u op de rechtbank als eerste conclusie hebt neergelegd?
Het ontbreken van een inventaris is geen reden om stukken of conclusies uit de debatten te weren. U kan nog steeds een inventaris ter griffie neerleggen.
De rechter kan ter zitting vragen om de conclusie te ondertekenen. Doet hij dat niet, en vraagt u ook niet om de conclusie alsnog te ondertegenin, dan is dat stuk geen conclusie en moet het vonnis niet antwoorden op de middelen.
Hallo Scorpioen ik heb een grote fout gemaakt, ik zal deze hieronder neertypen.

Wat betreft de bovenste vraag, de conclusie die ik persoonlijk heb afgegeven aan de advocate was uitgebreider dan die ik ter griffie heb neergelegd.

Even mijn probleem schetsen, ik kon mijn conclusies neergelegen tot en met 30 Juli, dus ik heb deze ter griffie binnen gebracht de 30ste en ik heb deze ook dezelfde dag verzonden naar tegenpartij (aangetekend) . Maar nu komt het probleem,

Ik heb op het informatiefomulier alles correct ingevuld, adres, naam, nr. Etc... en vroeg aan de mevrouw van de post om voor mij het adres op de omslag op te schrijven aangezien ik echt een slecht geschrift heb en bang was dat deze door de postbode niet gelezen kon worden, dus heeft zij dit voor mij gedaan.

Nu kreeg ik de volgende dag de conclusie terug in de bus! Ik schrok mij hier bijna dood om. Op de achterzijde stond dat adres niet geldig was. Dus ben ik naar het postkantoor gegaan om te vragen wat de oorzaak was, wij hebben dit samen uitgezocht en ja wat blijkt heeft de mevrouw van
De post van het getal 14 op mijn informatie formulier geïnterpreteerd als een 19 dus dit is de oorzaak.

Ik heb uitgelegd hoe belangrijk dit was, en waar het omging en zij vertelde dat ik een klacht kon
Indien en deze kon meenemen als bewijs van wat de reden is dat de conclusie 1 dag te laat zou aangekomen zijn. Ik heb ook nog de omslag van de post en mijn informatie formulier waar ik alles heb opgeschreven waar je wel kunt zien dat het een 14 is en geen 19. Uiteraard neem ik het haar niet kwalijk.

Nu weet ik niet wat mijn mogelijkheden zijn en wat de rechter hiervan zou vinden, wat is de kan dat alles geweerd zal worden uit het "debat"?

Wat kan ik nog ondernemen? Ik weet dat je me vertelde dat ik overeen kon komen om conclusie termijnen onderling af te spreken maar in hoeverre ze dit gaan doen? Nu zij zien dat het een dag te laat is?

Zij zelf hebben geen conclusie neergelegd en ook niet ter griffie.

Het gaat over een onbetaalde factuur die ik niet wilde betalen. Het is voor werken die niet zijn opgeleverd en waar wel een voorschot voor werd betaalt. Ik had alles goed opgemaakt qua dossier bewijzen etc... het zou zonde zijn moest ik dit verliezen en zo een groot bedrag zou moeten ophoesten waar ik niets voor heb gekregen.

Dus is de vraag wat kan ik hieraan doen? Wat zijn nog mijn mogelijkheden?

Ik heb het wel de dag erna opgestuurd wie weet merken zij dit niet? Groetjes

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”